• Challe N

    Laserborttagning

    Är det någon som blekt/tagit bort sin tatuering med laser? Jag gjorde min första behandling för en vecka sedan och huden känns helt förstörd. Blöder, sårig, hus som lossnat som ger ett öppet sår. Har varit i kontakt med kliniken som bara svarar att läkningen kan ta olika lång tid. Men det här känns inte ?normalt?. Hoppas verkligen huden läker såpass att jag kan göra en cover up för någon mer laserbehandling vågar jag definitivt inte göra. Någon mer erfarenheter?

  • Svar på tråden Laserborttagning
  • Jossan1208

    Det låter som du har gått till en oseriös klinik. Du kommer med största sannolikhet få ärr.. Jag har lasrat flera tatuering hos Rethink i Stockholm hos Leo, han är seriös och jag har aldrig haft problem. Skicka bild och fråga om hjälp hos en seriös klinik. Nu har det gått ett tag sen du laddade upp inlägget men har du fortfarande sår så kanske du fått en infektion och då skulle jag kontakta vårdcentral för att få hjälp.

  • norasten

    Jag tycker också att det låter som att du har varit hos en oseriös klinik. Jag gjorde en tatueringsborttagning med laser hos Nordiska Kliniken för snart 1,5 år sen. Tatueringsborttagning är ju något som man vill ska återställa (nåväl) huden, inte ersätta tatueringen med ett fult ärr. Hur har det gått? Har det blivit bättre och vad säger kliniken nu?

  • Challe N

    Hej! Tack för svar. Det är en seriös klinik jag var hos, hon har arbetat med detta i flera år och aldrig varit med om att det blivit som för mig enligt vad hon säger. Det är läkt nu men helt klart ärrbildningar. Tråkigt och jag vågar inte prova mer utan tänker att jag ska försöka få till en cover up istället.

  • Challe N

    har gjort det eeexxxxxtttrrreeeemmmttt dumma misstaget att göra en cover up över min misslyckade tatuering, mår så dåligt nu, får
    bli laser igen, sår eller ej..

  • Meddelande borttaget
  • callmepreggoornot
    VLK skrev 2023-05-02 23:05:03 följande:

    Hej. Jag heter Niclas och jag är Leg. Sjuksköterska och Certifierad Laserbehandlare för att ta bort tatueringar. Jag har sysslat med det här sedan 2008 så jag har mycket erfarenhet kring detta. Hör av dig till mig  så ska jag hjälpa dig. Vår hemsida  Hoppas vi hörs! Mvh Niclas


    Det finns dålig reklam.
Svar på tråden Laserborttagning