• Kiwikiwi

    Tips på MVC/Barnmorskemottagning i Stockholm?

    Hej,

    Är i v.5 och ska börja kika runt på vilken barnmorskemottagning vi ska välja eftersom inskrivningssamtalet snart kan bokas in :) någon som har tips på bra mottagning i Stockholm, gärna söderort (Farsta, Gullmarsplan, Tyresö, Haninge, Södermalm, Årsta). Är ev intresserad av Mama Mia Södermalm, någon som har erfarenhet av dom? Söker efter trygg, kunnig och trevlig personal som är lätta att nå.

  • Svar på tråden Tips på MVC/Barnmorskemottagning i Stockholm?
  • Anonym (X)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-02 09:40:05 följande:

    Hej,

    Är i v.5 och ska börja kika runt på vilken barnmorskemottagning vi ska välja eftersom inskrivningssamtalet snart kan bokas in :) någon som har tips på bra mottagning i Stockholm, gärna söderort (Farsta, Gullmarsplan, Tyresö, Haninge, Södermalm, Årsta). Är ev intresserad av Mama Mia Södermalm, någon som har erfarenhet av dom? Söker efter trygg, kunnig och trevlig personal som är lätta att nå.


    Mamamia är bra.
  • Anonym (M)

    Mama mia är ett givet val, jag har också gått på söder under mina graviditeter. Alla jag träffat har varit fantastiska och kompetenta, om du mot förmodan får någon du inte gillar så är det bara att byta barnmorska.

  • EliS86

    Grattis till plusset!

    Hur känner du inför förlossning?

    Konstig fråga kanske men är du skeptisk/rädd/orolig inför en vaginal förlossning så vill jag tipsa om ?Min barnmorska?. Ett projekt med bm som jobbar i team runt dig så du lär känna alla i teamet (4 bm) och en av de 4 är sedan med när det är dags för förlossning. De har även eftervård fram till överlämning till BVC.

    Hade en fantastisk första förlossning och vårdupplevelse med teamet som numera jobbar på barnsängens mvc och är även nu inskriven hos dom då jag är gravid igen rekommenderar starkt!

    Här kan du läsa mer om du vill, de har även ett instagramkonto (min barnmorska)

    www.karolinska.se/for-patienter/graviditet-och-forlossning/projektet-min-barnmorska/

Svar på tråden Tips på MVC/Barnmorskemottagning i Stockholm?