• Anonym (Fistjejen)

Skillnad på killar och tjejer när det gäller fisa, rapa och sånt

Hej!

Jag är en tjej som fiser, pruttar, rapar, bajsar och kan ofta prata ganska ?grovt?. Inga problem att säga könsord och prata om sex.

Min sambo har problem med detta. Han tycker inte tjejer ska fisa, prutta och rapa inför killar. Däremot så gör han detta mot mig. Han fiser i Handen och trycker upp handen under min näsa. Han fiser under täcket och öppnar täcket så fisen kommer mot mig. Om jag gör samma mot honom (jag gör det så han får smaka på sin egna medicin), så blir han seriöst skitsur på mig.

Han vill helst inte att jag ska bajsa på toan uppe (som vi använder mest), utan han frågar alltid om jag kan gå ner på lilla toan och bajsa. Själv sitter han i timmar och skiter på toan uppe och lämnar bromsspår efter sig. Skulle jag göra det så är jag äcklig.

Och skulle jag använda ett könsord skulle han bli stött!

Jag har inget emot om min sambo fiser, rapar eller använder ett grovt språk i min närhet. Inga problem om mina väninnor gör det heller. Jag kan också fisa i min partners närhet för att jävlas. Men han blir ju bara såååå sur.

Nuuu till frågan. Vad tycker ni andra om tjejer fiser, pruttar, rapar, bajsar och pratar grovt? Tycker ni det är ok om er tjej gör det eller vill ni helst aldrig göra en fis från henne? Vill ni leva med att tjejer ?aldrig? pruttar? Att man ska vara en pryd tjej?

• Svar på tråden Skillnad på killar och tjejer när det gäller fisa, rapa och sånt
  • Anonym (S)

Din pojkvän är ju asäcklig! Och att fisa, rapa osv framför andra har inte med kön att göra utan med uppfostran.

Och du skiter var du vill. Har han problem med det kan han flytta eller skaffa sig ett utedass dit ingen annan går.

• Jimpan86

Jag tycker inte heller det. Jag tycker det är as äckligt.. 

Visst att man kanske gör det för skojs skull ibland, men min erfarenhet är att dom flesta går iväg och gör sånt lite i skymundan. Eller åtminstone är artiga med det och säger Ursäkta. 

Jag gissar på att du inte gör något av det här. Ta den varningen seriöst i så fall.

• Anonym (Ella)

Misstänker att din kille inte har vare sig systrar eller tjejkompisar. Han verkar inte ha fattat att kvinnor är som folk är mest.

• Anonym (Fistjejen)
    Jimpan86 skrev 2021-09-02 14:03:04 följande:

Jag tycker inte heller det. Jag tycker det är as äckligt.. 

Visst att man kanske gör det för skojs skull ibland, men min erfarenhet är att dom flesta går iväg och gör sånt lite i skymundan. Eller åtminstone är artiga med det och säger Ursäkta. 

Jag gissar på att du inte gör något av det här. Ta den varningen seriöst i så fall.

Om vi (jag och min sambo), sitter och ser film i soffan så kan jag fisa. Men inte vid matbordet tex. Jag fiser med min sambo, mina bästa vänner eller familj. Inte var som helst med vem som helst. Ser inget fel med det. Tycker man ska vara bekväm med sina närmaste. Har svårt att bajsa borta. Tycker det är hemskt och håller mig hellre. Men gör det hemma när och var jag vill. Alltså på toan uppe eller nere.
  • Anonym (Fistjejen)
    Anonym (Ella) skrev 2021-09-02 14:08:14 följande:

Misstänker att din kille inte har vare sig systrar eller tjejkompisar. Han verkar inte ha fattat att kvinnor är som folk är mest.

Han har både och. Men han har sagt att hans mamma eller systrar aldrig fisit inför honom. Så man förstår ju vart det kommer ifrån. Hans mamma råkade fisa en gång och det tyckte han var hemskt.
  • Jimpan86
    Anonym (Fistjejen) skrev 2021-09-02 14:10:55 följande:
    Om vi (jag och min sambo), sitter och ser film i soffan så kan jag fisa. Men inte vid matbordet tex. Jag fiser med min sambo, mina bästa vänner eller familj. Inte var som helst med vem som helst. Ser inget fel med det. Tycker man ska vara bekväm med sina närmaste. Har svårt att bajsa borta. Tycker det är hemskt och håller mig hellre. Men gör det hemma när och var jag vill. Alltså på toan uppe eller nere.
    Haha, ja, jag förstår det. 

Och sen när han säger till dig om det, så garvar du bara och tycker han är fjantig när han håller på sådär?

Det jag säger dock, är att han försöker berätta för dig att han tycker att det är äckligt när du håller på sådär. Lite som att se någon sitta och gräva inne i näsan. 
  • Anonym (ppp)

Men jag tycker väl att ingen ska bete sig så där! Fy sjutton att vara hemma hos er liksom. 

Varför ska man ens behöva använda könsord? 

Men värre är förstås detta fisande och äckelbeteende hos er båda. Hur svårt är det att inte släppa på en brakade rakt ut, när man sitter i tv-soffan bredvid varann? Det går för det mesta att vara lite mer diskret. Är det värre i magen får man väl gå till toaletten.

Däremot kan han så klart inte bestämma vilken toa du ska använda -helt absurt.

• Anonym (C)

Det är otroligt bra med separata toaletter i falla som sådana här.
    Det betyder att man gör rent sin egen toalett. Det tar inte särskilt lång tid innan man inte vill använda den andre toaletten ens mot betalning.

Sen kanske du inte ska ha toaletten där nere utan det kanske ska falla på hans lott. Allt beror ju på vem som behöver mest plats tex om det ena är större än det andre.

• Häegertz

Hmmm... Måste vara fel på oss. Vi är två vuxna utan barn, 45+. Vi fiser och rapar, och konkurrerar gärna med varandra. I natt smattrade det från frugans röv så jag vaknade och skrek. Jag blev, bokstavligen talat, skiträdd!

Helt normala kroppsfunktioner. Roliga också. Jag kan för mitt liv inte förstå varför en del blir så upprörda.

• Anonym (Fistjejen)
    Häegertz skrev 2021-09-02 16:20:51 följande:

Hmmm... Måste vara fel på oss. Vi är två vuxna utan barn, 45+. Vi fiser och rapar, och konkurrerar gärna med varandra. I natt smattrade det från frugans röv så jag vaknade och skrek. Jag blev, bokstavligen talat, skiträdd!

Helt normala kroppsfunktioner. Roliga också. Jag kan för mitt liv inte förstå varför en del blir så upprörda.

Tack! Någon som förstår. Sin partner är ju den man ska vara mest bekväm med. Sen behöver man väl inte fisa på varann eller rapa varann i ansiktet.

Vi håller ju såklart inte på med sånt här när vi har besök.
Svar på tråden Skillnad på killar och tjejer när det gäller fisa, rapa och sånt