• Snömamman

    Liseberg köper tillbaka 14 000 biljetter

    Idag står det i tidningar att Liseberg köper tillbaka 14 000 biljetter under resten av säsongen för att minska antal besökare från 7000 till 6000. Berörda kommer kontaktas via Mail. Någon som fått Mail?

    Vi har bokat på söndag (födelsedagspresent till 9-åriga sonen som aldrig varit på nöjesfält) så jag funderar på hur länge man behöver oroa sig. När dessa Mail kan tänkas komma.

    Någon som hört något?

  • Svar på tråden Liseberg köper tillbaka 14 000 biljetter
  • Themis

    Men tror du inte att de skickar till alla och sen hoppas att lagom många vill sälja tillbaka sina biljetter, kanske till ett litet övervärde?


    Alla mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
  • neverpreggo
    Themis skrev 2021-09-02 18:09:34 följande:

    Men tror du inte att de skickar till alla och sen hoppas att lagom många vill sälja tillbaka sina biljetter, kanske till ett litet övervärde?


    Med tanke på hur eftertraktade biljetterna är så lär det vara svårt att få tillbaka den vägen. Folk betalar redan överpris :)
  • Snömamman
    Themis skrev 2021-09-02 18:09:34 följande:

    Men tror du inte att de skickar till alla och sen hoppas att lagom många vill sälja tillbaka sina biljetter, kanske till ett litet övervärde?


    De gick i ordning. De som bokat sist blev av med sina biljetter (givetvis med återbetalning).
    Mortiscia80 skrev 2021-09-02 18:36:26 följande:

    Om ni ska dit på söndag känns det verkligen som lite sista sekunden om de skulle maila till er.


    På deras facebooksida skrev personer som idag fick reda på att deras biljetter till imorgon avbokats. De har helt enkelt ändrat gränsen från 7000 till 6000 vilket innebär att alla dagar som är fullbokade kommer 1000 personer bli av med sina biljetter.

    Hur som helst, efter 80 minuter i telefonkö kom jag fram till kundservice och fick bekräftat att alla berörda redan ska ha fått sina Mail. Så jag utgår från att vi har kvar våra biljetter.
Svar på tråden Liseberg köper tillbaka 14 000 biljetter