• Thu 2 Sep 2021 21:50
    1055 visningar
    11 svar
    -1
    11
    1055

    Bjuda till 30årsmiddag

    Hej!

    Jag fyller 30 i början av december och ska då ha middag med mina tjejkompisar! Men jag tycker det är svårt vilka jag ska bjuda. Jag har några självklara - ca 10 personer, men sen har jag några mamma-kompisar som jag umgås med tillsammans med barnen, 4 personer, borde jag/kan jag bjuda dom eller är det konstigt? Vi har aldrig umgåtts själva bara då barnen varit med. Sedan har jag en kollega som jag gillar att hänga med på jobbet, men vi har aldrig umgåtts privat, kan jag bjuda henne?

    Hoppas ni inte tycker jag är löjlig som frågar. Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Bjuda till 30årsmiddag
  • moaguu­un
    Thu 2 Sep 2021 22:23
    #1
    -2

    Usch ångest. Det är bara september börja inte prata om december redan

  • neverp­reggo
    Thu 2 Sep 2021 22:37
    #2
    +1

    Skulle inte bjuda mammavännerna då det är en annan dynamik och ni redan är många. Jobbkollegan kan du fråga om du vill börja hänga lite privat :)

  • Thu 2 Sep 2021 22:39
    #3
    +1

    Bjud med dem också, 5 personer extra kan bli ett trevligt tillskott och inbjudan start på djupare vänskap!

  • Fri 3 Sep 2021 05:41
    #4

    Bortsett från pandemin hade jag bjudit dom självklara 10 personerna och jobbkompisen. Inte såna som du bara umgås med pga att ni alla har barn. :)

  • Fri 3 Sep 2021 08:32
    #5

    Tack för inputs! Blev inte mycket klokare dock haha.

  • neverp­reggo
    Fri 3 Sep 2021 12:07
    #6

    10 pers är väl rätt lagom för en middag, för flödet med mat och att folk ska hinna prata med varandra. Skulle hellre ha ännu mindre folk :D

  • Fri 3 Sep 2021 17:32
    #7
    neverpreggo skrev 2021-09-03 12:07:43 följande:

    10 pers är väl rätt lagom för en middag, för flödet med mat och att folk ska hinna prata med varandra. Skulle hellre ha ännu mindre folk :D


    Ja absolut det är det ju! Men jag tänker att av 10 kanske 7 kan komma. Men då blir vi ju 8 och det är ju ändå ganska lagom kanske..
  • neverp­reggo
    Fri 3 Sep 2021 17:51
    #8

    Låter som en bra plan :)

  • Fri 3 Sep 2021 18:01
    #9

    Jag hade bjudit in alla dessa. Varför inte? Mammorna kan ju vara intressanta individer de med och uppskatta möjlighet till nya kontakter. Hitta på lite aktiviteter och lagtävlingar för att lätta upp stämningen och få igång samtal de olika vännerna emellan. Jag tror på att våga blanda människor och alla har ju något gemensamt, de gillar att umgås med dig.

  • Sat 4 Sep 2021 20:42
    #10
    Tajan skrev 2021-09-03 18:01:50 följande:

    Jag hade bjudit in alla dessa. Varför inte? Mammorna kan ju vara intressanta individer de med och uppskatta möjlighet till nya kontakter. Hitta på lite aktiviteter och lagtävlingar för att lätta upp stämningen och få igång samtal de olika vännerna emellan. Jag tror på att våga blanda människor och alla har ju något gemensamt, de gillar att umgås med dig.


    Ja jo sant men med mammorna så känner jag att det är 2 som jag verkligen gillar att hänga med, och 2 dom jag hänger med för att dom är med i gänget. Men jag kan ju inte bjuda bara 2 det blir ju konstigt. Så det är alla eller ingen känns det som..
  • Sat 4 Sep 2021 21:03
    #11

    Beror lite på vad du själv önskar. Vill du hålla det tight så behöver du absolut inte bjuda dem. Känner du för att ha med dem, så har du alltid skicka ett simpelt sms typ ?jag har tänkt ha en liten middagsbjudning för att fira min 30årsdag. Vore kul om du ville delta? tror att man oftast blir glad av sånna inbjudningar, även om folk just nu är lite mer försiktiga och kanske väljer att tacka nej pga omständigheterna. Då får inte du ta det personligt

Svar på tråden Bjuda till 30årsmiddag