• Thu 2 Sep 2021 21:58
    766 visningar
    2 svar
    2
    766

    Olyckligt kär i kompis, vad göra?

    Hejsan!

    Har en kompis som jag haft i cirka 3 år nu som jag är så otroligt nyfiken på på ett kärleksfullt sätt. Vi är båda av samma kön och kompisen har en partner men ändå blir jag så otroligt kåt på personen varje gång vi träffas vilket tar extremt mycket fokus från mig när vi umgås. Jag vill bara klä av personen naken, mysa och vara kärleksfulla. Låter jättetöntigt jag vet men har inte det här problemet med mina övriga vänner. Något tips på hur jag ska göra? Det verkar inte vara besvarat och personen har en partner som sagt. Hjälp!

  • Svar på tråden Olyckligt kär i kompis, vad göra?
  • Anonym (E)
    Thu 2 Sep 2021 22:07
    #1

    Det beror lite på vad du själv anser är värt. Att berätta kan vara skönt för dig för då får du ut det ur världen och kan förhoppningsvis släppa det sen om det inte är besvarat, annars kanske du bör distansera dig ifrån henne och se ifall känslorna släpper lite. Inte träffas/höras lika mycket och försöka "blockera" känslorna för att det är lite fel timing (eftersom hon har partner). 
     Det som kan hända om det inte är besvarat att hon kanske vill ta avstånd ifrån dig. 
     Så som sagt, det beror lite på vad du själv tycker är värt. Men om jag själv var i samma situation och personen hade partner hade jag nog backat och försökt att bara se den som en kompis, ses lite mindre etc. Sen kanske berättat eller gett hintar när den är singel. 

  • Anonym (Bra kunska­p)
    Thu 2 Sep 2021 22:13
    #2
    nettanbettan12 skrev 2021-09-02 21:58:48 följande:

    Hejsan!

    Har en kompis som jag haft i cirka 3 år nu som jag är så otroligt nyfiken på på ett kärleksfullt sätt. Vi är båda av samma kön och kompisen har en partner men ändå blir jag så otroligt kåt på personen varje gång vi träffas vilket tar extremt mycket fokus från mig när vi umgås. Jag vill bara klä av personen naken, mysa och vara kärleksfulla. Låter jättetöntigt jag vet men har inte det här problemet med mina övriga vänner. Något tips på hur jag ska göra? Det verkar inte vara besvarat och personen har en partner som sagt. Hjälp!


    Du får se det som du lärt dig något om dig själv och vad du söker i hos en partner. Vad är det med din vän du finner attraktivt? Menar inte att du behöver svara på det till mig, mer till dig själv. Dennes utseende, egenskaper, brister kanske tom?

    När du vet vad det är du gillar, så kan du leta efter detta hos en annan person. Du vet nu vad för "typ" du söker efter, och det ger dig en stor fördel i kärlekslivet.

    Så får du se det, som att din obesvarade kärlek/kåthet/nakenmysbehov har gett dig viktig kunskap. Det är kunskap du använder när du söker efter någon som kan känna samma för dig.
Svar på tråden Olyckligt kär i kompis, vad göra?