• Anonym (Nannapo)

Att tycka om någon

När en man säger att han tycker jätte mycket om en, att man betyder mer än vad man tror

Men vet inte varför han inte vill ha något förhållande på riktigt.

Han vet inte riktigt varför om det är känslor eller något annat.

Träffats i 1 år nu

Vad ska man tro själv?

• Svar på tråden Att tycka om någon
  • Anonym (Rakt på sak)

Man behöver inte tro, bara fatta. Fatta att känslorna inte är så starka som han påstår och att du borde gå vidare. Han vill bara ha russinen ur kakan, om ens det.

• Anonym (Maja)

Han vill inte ha ett förhållande med dig? Då är det den konkreta infon som jag skulle ta fasta på, inte hans luddiga känslor runt det.

Om jag fattar rätt så dejtar ni men är inte tillsammans. Vill du fortsätta dejta och trivs med det så gör det, vill du ha ett förhållande gå vidare eftersom han varit tydlig med att det vill inte han.

• Anonym (ppp)
    Anonym (Nannapo) skrev 2021-09-02 22:23:49 följande:

När en man säger att han tycker jätte mycket om en, att man betyder mer än vad man tror

Men vet inte varför han inte vill ha något förhållande på riktigt.

Han vet inte riktigt varför om det är känslor eller något annat.

Träffats i 1 år nu

Vad ska man tro själv?

Jadu, säger han så så är det väl så? 
    Det låter för mig som att han är nöjd som det är. Han gillar dig tillräckligt mycket för att fortsätta, men han är inte beredd att tala om för hela världen att ni är ett par. Upp till dig att bestämma om du är ok med läget och gör på hans vis eller om du ska bryta upp och träffa någon som vill samma sak som du.
    Jag skulle välja det sista - och har gjort i en liknande situation. Jag  bröt upp efter ca ett år, mötte sen mannen jag idag är gift med. Kanske hade jag inte mött honom om jag hade hängt kvar vid den första som var precis som du beskriver det? 
  • Anonym (Lala)

Det betyder: Jag vill knulla runt men ändå ha dig på standby ifall jag inte hittar någon bättre

• Anonym (Nannapo)

Tack för era svar... Vi dejtar inte utan ses ofta när han kan!

Blir att bryta det helt då han inte vet riktigt vad han vill

När man träffar nån ett tag så vet man ju vad man vill

• Anonym (Maja)
    Anonym (Nannapo) skrev 2021-09-03 16:14:48 följande:

Vad är skillnaden på att dejta och att träffas?

Är ni bara vänner alltså?

På vilket sätt vet han inte vad han vill? I ts verkar det ju tydligt att han inte vill ha ett förhållande, men det är kanske någotannat som du menar?
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Maja) skrev 2021-09-03 17:59:34 följande:

På vilket sätt vet han inte vad han vill? I ts verkar det ju tydligt att han inte vill ha ett förhållande, men det är kanske någotannat som du menar?

Ellee mellan dejta och att ses, det var ju det du skrev :)
  • Anonym (Nannapo)
    Anonym (Maja) skrev 2021-09-03 17:59:34 följande:

Vi har aldrig dejtat utan träffades på krogen och fortsatte ses typ 2-3 gånger I veckan

Han vill inte att jag träffar någon annan för att han inte vill dela ned sig av mig men han är bekväm i att ha det så här löst.

Aldrig några planer på att göra något eller hitta på utan det blir som det blir ifall vi ses
  • Anonym (Lis)

Om en kille säger att han tycker om en tjej men inte vill ha ett förhållande så vill han bara knulla. Det finns ingenting att tolka eller funder över. Han vill bara knulla. Punkt  slut. 

• Anonym (Maja)
    Anonym (Nannapo) skrev 2021-09-03 18:53:12 följande:

Vi har aldrig dejtat utan träffades på krogen och fortsatte ses typ 2-3 gånger I veckan

Han vill inte att jag träffar någon annan för att han inte vill dela ned sig av mig men han är bekväm i att ha det så här löst.

Aldrig några planer på att göra något eller hitta på utan det blir som det blir ifall vi ses

Då verkar han ju veta vad han vill. Vet du vad du vill?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Nannapo) skrev 2021-09-03 16:14:48 följande:

Precis så. Bryt och fira med något du tycker om för att markera för dig själv att det är slut. Sedan respekterar du dig själv, tar bort honom / blocka överallt och lovar dig själv att hitta någon som behandlar dig som du vill!

(PS - du förlorar inget på detta - skulle han komma på att han begått sitt livs misstag förmodar jag att han vet vad du bor och kan stå nedanför din balkong och sjunga en serenad.)
Svar på tråden Att tycka om någon