Ah, jag blir så full i skratt av sånna här frågor. Folk skulle få spader hemma hos mig.
Hur ser det it i mitt/vårt vardagsrum? Ja, du...
Du står i öppningen. Halva väggen till vänster är en halvvägg/hylla. Vit, lätt belamrad med småpryttlar, och innanför, där väggen blir hel är det en ljusbrun billy-bokhylla anno ungefär 2004-2005. Full med Blu-rayfilmer och pussel. Till höger om dig står ett brunt piano med en mörkgrön pall framför. Inte en pianopall, alltså, utan en helt vanlig gammla, flagnad grön pall med rund sits. Pianot är belamrat med alldeles för många notböcker från diverse musikaler, sångpärmar. Hujedamej och Min Nya Skattkammare - Visboken. Mitt emot pianot, efter andra väggen, står ett gammalt kombinerat vitrin- och barskåp i något mörkbrunt träslag. Vilket vet jag inte. Vitrinskåpet är fullt med porslinselefanter med guldöron, katter med jättelånga halsar, båtar i flaskor, polerade stenar och miniatyrporträtt. Barskåpet är fullt med kristallglas med stjärnor och guldkanter, och mormors whiskeyglas. Alldeles bredvid detta står hylla nr 2 i samma serie. Där str mest en stereo och saker som hamnar. Del nr 3 står i köket, btw. Framför dessa står ett enkelt, vitt matbord som agerar datorbord från ikea, med en svart srkivbordsstol framför, likaledes från ikea, och rätt nött vid det här laget. Fuskläderet flagnar på sina håll. Halva bordet står förresten framför nästa hyllserie i rummet, efter samma vägg som det gamla barskåpet. 3 delar vinrödblästrat trä, vars första del är etr.... vitrinskåp! Fast liksom barskåpet är det bara halva övre halvan som är vitrskåp, resten är öppen hylla och sen är det skåp med luckor under. I vitrnskået står största delen tv-spelssamling. Framför del 2 och 3 av denna djupröda kreation, som uppfylls av ett okänt antal dvd-filmer av mer eller mindra okändbar natur, står först ett mörkbrunt (fast inte svartbrunt) soffbord, även detta från ikea (fast de verkar inte ha det bordet kvar, tyvärr. Det är skitbra, med 6 hyllor under, i massivt trä, så ganska tungt) och sedan även en vit (-ish) lädersoffa. Tror det är fuskläder. Den behöver absolut göras rent, så den är numera beströdd med disverse lakan, plädar och filtar.... Bakom soffan står en vit bokhylla, förmodligen en billys, inne mot den väggen alldeles i vinkel med balkongdörren, med jag vet inte vad i, och bredvid den står ett ljust skrivbord, förmodligen i björkfaner, jag är så dålig på träslag, med ett stycke svart skrivbordsstol framför sig.
Bredvid/typ under det vita matbordet ligger också en hög filtar, och inanför soffbordet, under det alldeles för stora fönstret, står en hundbädd. För hundarna, då, alltså.