• Anonym (Ledsen)

Embryo växer långsamt

Jag gjorde ett VUL i vecka 6+0 som mätte 5 mm, 11 dagar efter gjorde ja ett nytt som mätte 12.8 mm. 7 mm på 11 dagar. Till saken hör att jag vet när jag hade ägglossning & hon som gjorde undersökningen gjorde om flera gånger. men ska de inte växa 1 mm per dag? Tycker de växt långsamt .... läser man på fl så är andras större o växt 1 mm per dygn.

• Svar på tråden Embryo växer långsamt
  • Anonym (A)

Sa hon något om det när du gjorde ultraljudet? Embryot växer ca 1 mm per dag. Men jag kan bara säga att för min egen del så var mitt tidiga ultraljud flera dagar fel sett till när min ägglossning var. Barnmorskan var tydlig med att mätningarna kunde vara lite fel så tidigt och att jag kunde bli flyttad sen. Blev flyttad vid kub och då stämde det med ägglossningen.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (A) skrev 2021-09-03 10:10:05 följande:

Sa hon något om det när du gjorde ultraljudet? Embryot växer ca 1 mm per dag. Men jag kan bara säga att för min egen del så var mitt tidiga ultraljud flera dagar fel sett till när min ägglossning var. Barnmorskan var tydlig med att mätningarna kunde vara lite fel så tidigt och att jag kunde bli flyttad sen. Blev flyttad vid kub och då stämde det med ägglossningen.

Nej hon sa ingenting. Okej var det ?för litet? eller för stort för dig på ditt tidiga? Jämfört med din ägglossning.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (A) skrev 2021-09-03 10:10:05 följande:

Är kub mätningarna mer exakta än tidiga ultraljud? Kommer nog också göra kub.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-09-03 11:30:35 följande:

Är kub mätningarna mer exakta än tidiga ultraljud? Kommer nog också göra kub.

För litet sett till ägglossning. Jag antar att det är lättare att få en mer korrekt mätning när man kommer upp i centimeter istället för millimeter. För min del skrev de inte ens in förväntat bf i journalen förrän efter kub vilket jag antar att det finns en anledning till att de vill vänta.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (A) skrev 2021-09-03 13:12:20 följande:

För litet sett till ägglossning. Jag antar att det är lättare att få en mer korrekt mätning när man kommer upp i centimeter istället för millimeter. För min del skrev de inte ens in förväntat bf i journalen förrän efter kub vilket jag antar att det finns en anledning till att de vill vänta.

Tack! Då kanske de finns hopp att allt är normalt då. En sista fråga, vilken vecka gjorde du tidiga vul? :)
  • Anonym (Ledsen)

Puff

Nån annan som varit me om liknande ?? Att de ej växt 1 mm om dagen till nästa vul....

• Anonym (Ledsen)

Nån som förresten vet om de börjar växa 1 mm från vecka 7+0 eller 6+0 ?

• Anonym (A)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-09-03 14:16:44 följande:

Tack! Då kanske de finns hopp att allt är normalt då. En sista fråga, vilken vecka gjorde du tidiga vul? :)

Vecka 8+0 enligt vad jag trodde (och som stämmer nu) men de satte mig till vecka 7+2
Svar på tråden Embryo växer långsamt