• Ynni

    Olika som personer i ett långvarigt förhållande

    Min sambo och jag har varit tillsammans i snart sju år, vi har ett väldigt bra förhållande men är också väldigt olika personer. Jag styrs av känslor och han gör inte, jag älskar att vara intim, visa mina känslor fysiskt och nästan behöver de tillbaka för att känna mig sedd, uppmärksammad på nåt vis. Min sambo har inte alls samma behov, han är en ganska ?enkel? man , inte för att få honom att låta tråkig men vi är som sagt väldigt olika. Detta har på senaste tid blivit mer påtagligt för mig i vårat förhållande, har försökt uttryckt mina behov för honom och får till svar ?vi får ändra på de? men sen händer det inget. För mig blir nästan frågan, är man mer som vänner än ett kärlekspar? Jag känner ju nästan som att han inte är attraherad av mig när man inte ens försöker kompromissa saker i förhållandet. Har någon varit med om liknande och har tips vad som kan funka? Vill egentligen leva mitt liv med honom men börjar bli jobbigt ?

  • Svar på tråden Olika som personer i ett långvarigt förhållande
  • Anonym (Smultron)

    Om han varit så sen ni träffades så är det sån han är gissar jag på och inget som kommer förändras.

Svar på tråden Olika som personer i ett långvarigt förhållande