• Anonym (Hej)
    Fri 3 Sep 2021 19:29
    1023 visningar
    7 svar
    7
    1023

    När går gränsen

    Hej jag skriver som alla andra att jag egentligen inte vet vad jag vill. Men för att fatta mig kort. Min man sket på min fars golv efter en fylla hemma hos min far. Vi är ALDRIG där annars. Hur fan lyckas han få till att skita på pappas golv kan man ju undra. Men de hände. Med mig, våra två barn och hans svärföräldrar sovandes. Jag fick kliva upp mitt i natten och plocka upp skithögen med hundens bajspåsar.

    Jag vet inte men jag känner att mina känslor minskar för honom. Fast han egentligen är jättefin pappa, skötsam i övrigt osv. Men spänningen o kärleken går verkligen på sparlåga. Han är ingen dålig människa. Men jag vet inte jag börjar söka mig utåt. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden När går gränsen
  • Anonym (Man)
    Fri 3 Sep 2021 20:37
    #1

    Jag uppfattar det som han har grava alkoholproblem. Lämna. Det blir bara värre.

  • Anonym (Troll­)
    Fri 3 Sep 2021 21:57
    #2

    Jaha så var det helg igen....

    Varför väckte du inte mannen så han fick ta reda på skiten själv?

  • Anonym (poopy­)
    Fri 3 Sep 2021 22:39
    #3

    Är det han som är bajsmannen 

  • Anonym (Li)
    Sat 4 Sep 2021 08:49
    #4

    Ring och prata med www.alkohollinjen.se/ 020844448. Du kan få möjlighet att prata av dig och de kan hjälpa till att ge perspektiv. 

  • Anonym (Gräns­en)
    Sat 4 Sep 2021 10:07
    #5

    Det är du som bestämmer var gränsen går. Du måste inte va ihop med han för att han "egentligen är en jättefin pappa". Han är väl inte din pappa, liksom. Om du frågar mig, hade jag dragit om han hade bajsat på min fars golv.

  • Sat 4 Sep 2021 21:30
    #6

    Låter som en försmak av ålderdomen ????

  • Anonym (Rut)
    Sat 4 Sep 2021 21:47
    #7
    Anonym (Troll) skrev 2021-09-03 21:57:26 följande:

    Jaha så var det helg igen....

    Varför väckte du inte mannen så han fick ta reda på skiten själv?


    Antagligen för att han var för full för att ta reda på det själv. Om man har eller är tillsammans med en alkoholist så vet man hur det är. Det är ofta man sopar igen spår och plockar upp efter den andras skit. Ibland bokstavligen.
Svar på tråden När går gränsen