• akmo

    Finns det någon universallösning för att få hemleverans utan ”kvittens”?

    Det är olika fraktbolag för olika nätbutiker och man kan inte alltid välja Postnord som erbjuderdenna tjänst, som för den delen inte alltid fungerar.


    Finns det något man kan skriva i adressfältet eller liknande så att leveranserna är ?underhållsfria? och att man slipper vara hemma och babbla i telefonen med olika fraktbolag?


     


    Postnord


    Schenker


    DHL


    UPS


    GLS


     


    m.fl.

  • Svar på tråden Finns det någon universallösning för att få hemleverans utan ”kvittens”?
  • Anonym (ooo)
    akmo skrev 2021-09-04 16:48:33 följande:

    Det är olika fraktbolag för olika nätbutiker och man kan inte alltid välja Postnord som erbjuderdenna tjänst, som för den delen inte alltid fungerar.


    Finns det något man kan skriva i adressfältet eller liknande så att leveranserna är ?underhållsfria? och att man slipper vara hemma och babbla i telefonen med olika fraktbolag?


     


    Postnord


    Schenker


    DHL


    UPS


    GLS


     


    m.fl.


    Jag förstår nog inte. Jag har aldrig behövt "babbla" med några fraktbolag. De flesta brukar ha val man bockat för, tex att de får lämna paketet utanför huset även om ingen här hemma. Senast fick jag det i sms, att jag skulle välja vilken tid de ska komma + om de får lämna utanför. 
    Det behövs ingen underskrift eller nåt. 
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (ooo) skrev 2021-09-04 16:52:03 följande:
    Jag förstår nog inte. Jag har aldrig behövt "babbla" med några fraktbolag. De flesta brukar ha val man bockat för, tex att de får lämna paketet utanför huset även om ingen här hemma. Senast fick jag det i sms, att jag skulle välja vilken tid de ska komma + om de får lämna utanför. 
    Det behövs ingen underskrift eller nåt. 
    Fick du också mejl eller bara sms, vilket bolag var det senast?
  • akmo
    Anonym (ooo) skrev 2021-09-04 16:52:03 följande:
    Jag förstår nog inte. Jag har aldrig behövt "babbla" med några fraktbolag. De flesta brukar ha val man bockat för, tex att de får lämna paketet utanför huset även om ingen här hemma. Senast fick jag det i sms, att jag skulle välja vilken tid de ska komma + om de får lämna utanför. 
    Det behövs ingen underskrift eller nåt. 
    Så här skriver en dansk butik: "No you have to call Schenkter to make a new appointment for delivery."
  • Anonym (lolo)

    Har typ uteslutande använt hemleverans i ett år och det har varit lite olika, Early bird, Postnord, DHL. Har aldrig behövt babbla i telefon med någon. Vissa gånger har jag behövt vara hemma, ibland inte om det gått att välja att dom ska leverera även om jag inte är på plats. Schenker har inte haft hemleverans som alternativ utan då har paketet istället kommit till ombud.

  • akmo

    Det är otroligt jobbigt att man ska betala för tjänsten hemleverans men inte kunna sätta regler som passar en själv som kund. Kräks

  • akmo
    Anonym (lolo) skrev 2021-09-08 19:06:46 följande:

    Har typ uteslutande använt hemleverans i ett år och det har varit lite olika, Early bird, Postnord, DHL. Har aldrig behövt babbla i telefon med någon. Vissa gånger har jag behövt vara hemma, ibland inte om det gått att välja att dom ska leverera även om jag inte är på plats. Schenker har inte haft hemleverans som alternativ utan då har paketet istället kommit till ombud.


    Frågan är varför det inte alltid går? Antar att du inte beställt hem en jetmotor eller liknande, men det kanske du har.
  • Whisp
    akmo skrev 2021-09-15 20:45:11 följande:

    Det är otroligt jobbigt att man ska betala för tjänsten hemleverans men inte kunna sätta regler som passar en själv som kund. 


    Ibland är det avsändaren som kräver legitimering osv. då går inte inte att använda tjänsten leverera utan kvittens
Svar på tråden Finns det någon universallösning för att få hemleverans utan ”kvittens”?