• Selin

    huvudform

    Hej!

    när min son blev fyra månader gammal upptäckte jag att hans huvud börjar bli platta på en sidan, hade jag ingen aning om det, visste jag inte huvudformen kan bli sned om bebisen sover mycket på en sidan. När vi tog honom till BVC barn centralen, jag har visat min sons huvud till barnsjuksköterska sa jag till henne kolla hans huvud börjar bli sned och det ser onormalt ut, men istället för hon ge mig något råd och tips, eller skicka mig till sjukgymnast sa hon på ett lätt sätt ?Det gör inget det kommer bli bra med tiden när han växer upp? Jag var helt nytt på den här landet visste jag ingenting även språket varje gång min man som har följt mig dit. den enda jag visste att jag är i ett bra land och har bra system och när det gäller vården känner mig sig trygg därför har jag litat på henne men nej hur gjorde jag det, dessvärre det är inte så som jag trodde. idag min son är tre år gammal och hans huvud fortfarande är så, på grund av en försummad Barnsjuksköterska som orkade inte jobba orkade inte ge till oss någon råd eller tips, när jag minns henne var hon tråkigt hela tiden, hon var helt oansvarigt,fast har vi tagit upp den här problemet och den där tiden kunde man lösa problemet på många sätter. jag har tagit min son hos två läkaren och läkaren har har godkänt att det finns fel på hans huvud och lösningen har gått över, Hur mycket beskriver jag min känsla blir inte tillräckligt , inget vet hur mycket jag lider och svider Jag kan inte beskriva min känsla hur mycket jag lider. jag har bara den enda son men kolla vad har hänt med honom, varje gång när jag ser honom gråter jag väldigt mycket och jag har mycket ont i mitt hjärta snart ska jag börja universitetet och jag måste har fokus på min framtid men på vilken sätt och känsla ska jag börja jag har tappat mitt lös och energi, jag är rädd om jag kommer få en psykisk sjukdom.

    imorgon min son ska fråga mig varför hans huvudet är så vad ska jag svara på honom den tiden blir inte en vanlig fråga får mig utan det bli en kniv som han ska stoppa i mig.

    Kan någon säga vad ska jag göra, och hur ska jag få min sons rättighet annars kan jag inte andas. en annan sak som jag undrar mig hela tiden varför i Sverige finns inte hjälm alternativ flr den barn som har annorlunda huvudform

    snälla ge mig råd tip av min situation jag ör på en väldigt tufft situationen och behöver några råder.

Svar på tråden huvudform