• Brmbiii

    Bädda i barnvagnen höst/vinter

    Som rubriken lyder, hur bäddar man i barnvagnen för höst/vinter?!?

    Vi väntar vårt första barn så allt är såå nytt, vi har köpt en britax smile 3 men hur ska man bädda i den?

    Vi har köpt en åkpåse, men det är allt som vi har i just nu hehe

    Har man madrasskydd i, lakan?

    Babynest? Tips på Babynest som passar i britax smile 3 isf?

    Alla tips är välkomna, känner mig såå lost hehe

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-05 13:47
    Kan lägga till att vi har bf 8 november och bor i Stockholm :)

  • Svar på tråden Bädda i barnvagnen höst/vinter
  • Jag är bara jag

    Nu har jag visserligen bara haft retrovagnar, men jag svarar ändå. Glad Vi hade madrass, madrasskydd, lakan och i början filt eller ett tjockare täcke. När det blev riktigt kallt åkpåse. Oavsett vad du än har i vagnen så tänk på att klä barnet lagom. Det blir fort för varmt. Och när man går in i affärer och dyl. ska man dra av så mycket man bara kan.

    Lycka till med allt! Glad

  • Brmbiii
    Jag är bara jag skrev 2021-09-05 13:11:36 följande:

    Nu har jag visserligen bara haft retrovagnar, men jag svarar ändå.  Vi hade madrass, madrasskydd, lakan och i början filt eller ett tjockare täcke. När det blev riktigt kallt åkpåse. Oavsett vad du än har i vagnen så tänk på att klä barnet lagom. Det blir fort för varmt. Och när man går in i affärer och dyl. ska man dra av så mycket man bara kan.

    Lycka till med allt! 


    Åh tack för tips! Vi har en madrass som ingick i vagnen, undra om den räcker då eller om man behöver någon mer? ????
  • Anonym (Norrbottningen)

    Vi fick första barnet i november. Då bäddade vi vagnen med ett fårskinn över madrassen, en åkpåse och en vagnkudde. Vi klädde barnet till en början i vanlig body, byxor, strumpor, mössa och tunna vantar. Ju kallare det blev, ju mer fick barnet ha på sig. Tjocksockar, varmare mössa, varmare vantar, fleece-set, vindfleeceoverall. När det var som kallast lade vi till en filt också. Ofta är ju barnet så skyddat i vagnen med lock och även regnskydd (skyddar från blåst, regn och snö). Vi bor i norra Sverige där det bli ner mot - 20. Vi var ute i alla väder eftersom vi har hund. :)

  • Jag är bara jag
    Anonym (Norrbottningen) skrev 2021-09-05 13:37:49 följande:
    Vi fick första barnet i november. Då bäddade vi vagnen med ett fårskinn över madrassen, en åkpåse och en vagnkudde. Vi klädde barnet till en början i vanlig body, byxor, strumpor, mössa och tunna vantar. Ju kallare det blev, ju mer fick barnet ha på sig. Tjocksockar, varmare mössa, varmare vantar, fleece-set, vindfleeceoverall. När det var som kallast lade vi till en filt också. Ofta är ju barnet så skyddat i vagnen med lock och även regnskydd (skyddar från blåst, regn och snö). Vi bor i norra Sverige där det bli ner mot - 20. Vi var ute i alla väder eftersom vi har hund. :)
    Jag fick också barn i november, men bor söderöver så din bäddning behövdes aldrig. Skrattande Dagen vi kom hem från bb var det +8! 
  • Brmbiii
    Anonym (Norrbottningen) skrev 2021-09-05 13:37:49 följande:

    Vi fick första barnet i november. Då bäddade vi vagnen med ett fårskinn över madrassen, en åkpåse och en vagnkudde. Vi klädde barnet till en början i vanlig body, byxor, strumpor, mössa och tunna vantar. Ju kallare det blev, ju mer fick barnet ha på sig. Tjocksockar, varmare mössa, varmare vantar, fleece-set, vindfleeceoverall. När det var som kallast lade vi till en filt också. Ofta är ju barnet så skyddat i vagnen med lock och även regnskydd (skyddar från blåst, regn och snö). Vi bor i norra Sverige där det bli ner mot - 20. Vi var ute i alla väder eftersom vi har hund. :)


    Åhh tack! Har också bf i november :) Ja ni har lite kallare än oss haha, vi bor i Stockholm så blir ju inte så kallt här :)
  • Anonym (G)

    Bebis född i mars (så hann vara kallt.

    Vi körde fårskinn i botten, ulloverall på bebis och så bara ullfilt (eller flera det dagar det var kallast). Hade aldrig åkpåse.

    Skulle säga att med ullkläder så behöver du inget mer än åkpåsen

Svar på tråden Bädda i barnvagnen höst/vinter