• kattis71

    Jag gjorde det!!

    Upp&ner i 1,5 år. Jag har vänt ut och in på mig själv till den graden att jag har stark ångest och sömnproblem. Särbo. Han är superfokuserad på sig och sitt till 100 %. Jag har stannat för de där glimtar av kärlek och ömhet. Vi är 40+ men när han nu ghostat mig i flera dagar fick jag nog. Meddelade att han nu slipper mig och blockade honom överallt. Jag har så dubbla känslor, ångest, sorgsenhet över att jag är så svag, att det inte blev som jag hoppades på, ångest över att vara själv och samtidigt skitstolt över att jag gjorde det. Lämnade en dysfunktionella relation för jag vet innerst inne att jag är värd all kärlek i världen och att jag är en superfin, kärleksfull och intelligent kvinna. Ville bara skriva några rader för det finns fler därute som lider. Kan jag så kan du!!! Nu gäller det att hålla blocken stenhårt och det ska jag.

  • Svar på tråden Jag gjorde det!!
  • Magical

    Bra gjort! Finns aldrig något skäl att stanna i en dålig relation. Du kommer må så bra om ett par dagar, jag lovar. 

  • Ingenpsykolog

    Grattis, bra gjort!

    Som du själv skriver är det helt rätt beslut och du är helt klart värd att vara tillsammans med någon som behandlar dig bra. Skriv här i tråden om du börjar fundera på att uppta kontakten igen, så kan vi försöka hjälpa dig att avstå. Ta hand om dig! <3

  • Påskliljaa23
    kattis71 skrev 2021-09-06 21:26:51 följande:

    Hur kan man få ångest av ett beslut fast man vet är rätt beslut? Varför gör det ont?


    Förmodligen för det är känslor inblandade. Vi tenderar att bli väldigt sköra då, eller de flesta rättare sagt. Låt dock inte dina känslor styra dig, hantera de istället genom att fokusera på det som gör dig lycklig eller distraherad. Försök att distrahera dig med en annan typ av kärlek, främst att du riktar din egna kärlek och omtanke till dig själv. Med andra ord, ta logiska beslut och lär dig att hantera dina intensiva känslor inom dig. 

    Lycka till ^^
  • lhe3

    Stort grattis och bra jobbat! Måste vara skönt, hoppas jag med är där snart! 

Svar på tråden Jag gjorde det!!