• Mammanda95

    Graviditetstest som visar negativt fördt men positivt senare. Fel på testet, gravid eller spökstreck?

    Vi köpte 2 graviditetstester från clearblue. Jag gjorde ett geaviditetstest 2 dagar efter BIM. Då såg testet först negativt ut men efter ca 10-15 minuter såg det svagt positivt ut. Jag trodde då jag var gravid. Men sen BIM+3 vaknade jag med en rejäl blödning. Hade något som påminde om mens fast utan mensvärk. Jag brukar ha mensvärk, stort chokladbegär och äter som en karl och blöder klumpar när jag har mens. Men inget av dessa sumptom hade jag. Bara blödning. Sen åker vi bil jag börjar plötsligt lå väldigt illa och höll på kräkas, jag blir aldrig åksjuk annars. Har vart mer känslig på sistonde. Känner mig lite gravid. (Kanske skengravid). Jag tänkte väl att jag kanske var gravid och fick missfall. Så igår när det gått lite mer än en vecka sedan jag gkorde första graviditetstestet så testade jag igen. Samma sak där. Först visar det negativt och jag utgick från att det inte är en graviditet. Men ser senare igen samma svaga plus.

    Varför är det så? Aldrig vart med om detta förr. Enda gången jag ens såg ett plus på gravtest var när jag väntade dottern. Då var det också väldigt svagt plus. Fick en blödning i vecka 12 med henne fast en mycket mindre sådan.

    Är det fler som råkat ut för att gravtesterna visar först negativt men efter 15 minuter-1 timme visar positivt? Var ni iså fall gravida eller inte? Vad bör vi göra? Bara vänta å se eller köpa nytt test från annat märke? Eller åka till MVC och göra ett blodprov?

  • Svar på tråden Graviditetstest som visar negativt fördt men positivt senare. Fel på testet, gravid eller spökstreck?
  • MtS19

    Kolla inom vilken tidsram som testet ska avläsas, oftast inom 5 minuter. Är de negativt efter tiden gått ut så är testet negativt allt annat är fel

  • JosHed

    Det står på alla test jag tagit att allt som uppkommer efter tiden skall bortses från. Så tänker att det är risk att få ett plus efter tiden som inte är ett plus. Utan bara det som kommer inom tiden är det man ska fokusera på.

Svar på tråden Graviditetstest som visar negativt fördt men positivt senare. Fel på testet, gravid eller spökstreck?