• Anonym (X)

    Män som äter antidepressiva: hur är er sexlust?

    Min kille äter antidepressiva och är nöjd med sex en gång per vecka. I början var det två gånger per vecka.

    Jag tycker det är lite sällan (hade gärna haft 4-5 ggr/vecka) men pressar såklart aldrig. Dock undrar jag om det kan vara de antidepressiva som gör att lusten minskar? Han kan även ibland ha svårt att hålla ståndet.

    Märkte inget sånt med mitt ex. Han åt inga mediciner, hade hög sexlust och inga problem med ståndet. Finns det ett samband?

  • Svar på tråden Män som äter antidepressiva: hur är er sexlust?
  • Anonym (W)

    Många antidepressanter (de flesta?) har minskad libido och lust som vanlig biverkan. Min lust har närmast försvunnit men för mig gör det mindre då jag ändå aldrig lyckats träffat någon som vill ha sex med mig.

  • Anonym (Man)

    De SSRI-mediciner jag har tagit i perioder har givit mig mindre sexuell njutning och jag har fått svårt att komma. Jag har slutat efter 9-12 månader då det brukar kännas för jobbigt med denna och lite andra biverkningar.

  • Anonym (Johanna)

    Den vanligaste biverkningen på antidepressiva är just minskad sexlust/ingen sexlust, utebliven orgasm/svårt att få orgasm samt problem med att överhuvudtaget få stånd.

    Min sambo äter sedan många år och så länge vi har bott ihop har han aldrig fått utlösning och han har problem med att behålla ståndet. Vi får helt enkelt passa på när det är hårt nog att genomföra samlag och vi har sex kanske en gång i veckan.

  • Anonym (Antidepressiva)

    Minskad sexlust är en biverkning som majoriteten som äter anitdepressiva får, oavsett kön. 

    Märklig du är som stället frågan till män... haha. ja, man får minskad lust.
    Nästintill obefintlig.

Svar på tråden Män som äter antidepressiva: hur är er sexlust?