• Bebis2021

    Bim+2, tempen låg, varför kommer inte mensen?

    Är på bim+2, har inga känningar på att mensen skulle vara på g förutom att jag försöker ta tempen varje morgon och idag var den 36,5, igår var den 36,7. Brukar ligga på ca 36,3 när mensen kommit, kring 36,5-36,7 efter äl. Har tyvärr inga gravtest annars hade jag såklart kollat, men har beställt. Men jag förstår inte varför jag plötsligt får sen mens? För gravid kan ja väl å andra sidan inte vara när tempen sjunker? Även om jag såklart hoppas. Jag brukar ha en väldigt punktlig menscykel på 29 dagar.. Någon som har haft liknande med sjunkande temp men ändå varit gravid? Eller passerat bim utan mens men inte varit gravid?

  • Svar på tråden Bim+2, tempen låg, varför kommer inte mensen?
  • Anonym (E)

    Att det sjunker med så pass lite är verkligen ingen garanti för att du inte är gravid! Bra att du beställt tester.

  • Bebis2021

    Okej tack för ditt svar, hoppas såklart på gravid men har en historia med missfall så man är väldigt orolig och efter senaste missfall I april har mensen varit mindre än vanligt, så blir lite orolig om mensen uteblir och jag inte heller är gravid, men men de enda sättet å veta är såklart ett test men denna väntan på ett test kändes sååå jobbigt så kan inte låta bli å spekulera i va detta nu ska betyda men jag har fått för mig att de inte är så bra för graviditeten om man har för låg kroppstemp? Men frågan är vad som är för lågt..

  • Bebis2021
    Anonym (E) skrev 2021-09-07 09:29:25 följande:

    Att det sjunker med så pass lite är verkligen ingen garanti för att du inte är gravid! Bra att du beställt tester.


    Okej tack för ditt svar, hoppas såklart på gravid men har en historia med missfall så man är väldigt orolig och efter senaste missfall I april har mensen varit mindre än vanligt, så blir lite orolig om mensen uteblir och jag inte heller är gravid, men men de enda sättet å veta är såklart ett test men denna väntan på ett test kändes sååå jobbigt så kan inte låta bli å spekulera i va detta nu ska betyda men jag har fått för mig att de inte är så bra för graviditeten om man har för låg kroppstemp? Men frågan är vad som är för lågt..
  • Anonym (E)
    Bebis2021 skrev 2021-09-07 09:34:34 följande:
    Okej tack för ditt svar, hoppas såklart på gravid men har en historia med missfall så man är väldigt orolig och efter senaste missfall I april har mensen varit mindre än vanligt, så blir lite orolig om mensen uteblir och jag inte heller är gravid, men men de enda sättet å veta är såklart ett test men denna väntan på ett test kändes sååå jobbigt så kan inte låta bli å spekulera i va detta nu ska betyda men jag har fått för mig att de inte är så bra för graviditeten om man har för låg kroppstemp? Men frågan är vad som är för lågt..
    Ta en titt här t ex:

    help.naturalcycles.com/hc/sv/articles/360003364273-Hur-ser-Natural-Cycles-att-jag-%C3%A4r-gravid-
Svar på tråden Bim+2, tempen låg, varför kommer inte mensen?