Han vill inte ha något seriöst, vad gör jag?
Jag har träffat en kille i ca 1,5 månad och han har varit den av oss som aktivt har planerat att vi ska umgås osv. Vi har jättekul ihop, det är otroligt enkelt, trivs i varandras sällskap och har verkligen klickat bra vilket vi båda är överens om.
Men nu, från klarblå himmel, säger han att han inte vill ha något seriöst och att han nog inte är en bra person att dejta. Men han vill fortsätta ses som vi gjort tidigare (ja, jag vet vad ni kommer säga - att han vill ha kakan och äta den också). Men jag tycker det känns jättetråkigt att sluta träffas nu. Är självklart medveten om att det finns en risk att jag blir besviken om vi fortsätter som vanligt när han har gjort sitt samvete rent. Jag vet inte heller om jag är redo för förhållande men hade gärna fortsatt ses och se med tiden vart det leder?
Jag vet att han för några månader sedan kom ur ett förhållande där han mådde dåligt och han arbetar väldigt mycket. Han har tidigare lyft att han ibland undrar om han ska vara själv just på grund av arbetet och han har inte mycket tid att ge till någon annan. Men han har ändå varit väldigt mån om att ?boka in? mig de dagar han faktiskt har tid. Därför undrar jag om det i grunden är en rädsla för ett förhållande som ligger och lurar? Såklart kan det även va specifikt mig han redan känner att han inte vill ha ett förhållande med vilket jag kommer fråga honom. Min magkänsla säger dock att det inte är på grund av det, men skulle det ändå va så kommer jag inte fortsätta träffa honom och slösa tid.
Men, vad gör jag? Ska jag fortsätta träffa honom och försöker ha inställningen att jag också kan ha kakan och äta den med? Kanske att han ändrar inställning med tiden... Eller säger jag tack och hej? Säga tack och hej är såklart det tråkigaste alternativet?
Alla tips och råd är varmt välkomna.
Kram