• Anonym (Kakan)

Han vill inte ha något seriöst, vad gör jag?

Jag har träffat en kille i ca 1,5 månad och han har varit den av oss som aktivt har planerat att vi ska umgås osv. Vi har jättekul ihop, det är otroligt enkelt, trivs i varandras sällskap och har verkligen klickat bra vilket vi båda är överens om.

Men nu, från klarblå himmel, säger han att han inte vill ha något seriöst och att han nog inte är en bra person att dejta. Men han vill fortsätta ses som vi gjort tidigare (ja, jag vet vad ni kommer säga - att han vill ha kakan och äta den också). Men jag tycker det känns jättetråkigt att sluta träffas nu. Är självklart medveten om att det finns en risk att jag blir besviken om vi fortsätter som vanligt när han har gjort sitt samvete rent. Jag vet inte heller om jag är redo för förhållande men hade gärna fortsatt ses och se med tiden vart det leder?

Jag vet att han för några månader sedan kom ur ett förhållande där han mådde dåligt och han arbetar väldigt mycket. Han har tidigare lyft att han ibland undrar om han ska vara själv just på grund av arbetet och han har inte mycket tid att ge till någon annan. Men han har ändå varit väldigt mån om att ?boka in? mig de dagar han faktiskt har tid. Därför undrar jag om det i grunden är en rädsla för ett förhållande som ligger och lurar? Såklart kan det även va specifikt mig han redan känner att han inte vill ha ett förhållande med vilket jag kommer fråga honom. Min magkänsla säger dock att det inte är på grund av det, men skulle det ändå va så kommer jag inte fortsätta träffa honom och slösa tid.

Men, vad gör jag? Ska jag fortsätta träffa honom och försöker ha inställningen att jag också kan ha kakan och äta den med? Kanske att han ändrar inställning med tiden... Eller säger jag tack och hej? Säga tack och hej är såklart det tråkigaste alternativet?

Alla tips och råd är varmt välkomna.

Kram

• Svar på tråden Han vill inte ha något seriöst, vad gör jag?
  • Anonym (.)
    Anonym (Kakan) skrev 2021-09-07 11:45:08 följande:

Jag har träffat en kille i ca 1,5 månad och han har varit den av oss som aktivt har planerat att vi ska umgås osv. Vi har jättekul ihop, det är otroligt enkelt, trivs i varandras sällskap och har verkligen klickat bra vilket vi båda är överens om.

Men nu, från klarblå himmel, säger han att han inte vill ha något seriöst och att han nog inte är en bra person att dejta. Men han vill fortsätta ses som vi gjort tidigare (ja, jag vet vad ni kommer säga - att han vill ha kakan och äta den också). Men jag tycker det känns jättetråkigt att sluta träffas nu. Är självklart medveten om att det finns en risk att jag blir besviken om vi fortsätter som vanligt när han har gjort sitt samvete rent. Jag vet inte heller om jag är redo för förhållande men hade gärna fortsatt ses och se med tiden vart det leder?

Jag vet att han för några månader sedan kom ur ett förhållande där han mådde dåligt och han arbetar väldigt mycket. Han har tidigare lyft att han ibland undrar om han ska vara själv just på grund av arbetet och han har inte mycket tid att ge till någon annan. Men han har ändå varit väldigt mån om att ?boka in? mig de dagar han faktiskt har tid. Därför undrar jag om det i grunden är en rädsla för ett förhållande som ligger och lurar? Såklart kan det även va specifikt mig han redan känner att han inte vill ha ett förhållande med vilket jag kommer fråga honom. Min magkänsla säger dock att det inte är på grund av det, men skulle det ändå va så kommer jag inte fortsätta träffa honom och slösa tid.

Men, vad gör jag? Ska jag fortsätta träffa honom och försöker ha inställningen att jag också kan ha kakan och äta den med? Kanske att han ändrar inställning med tiden... Eller säger jag tack och hej? Säga tack och hej är såklart det tråkigaste alternativet?

Alla tips och råd är varmt välkomna.

Kram

Trejde tråden om samma sak?
  • Anonym (Enkelt)

Man gör slut. Ni har inte samma mål. Vill du bli utnyttjad för sex är det så klart ditt val.

• Anonym (L)

Det räcker med en tråd.

Det är nog så att han jobbar mycket men är man verkligen intresserad av någon så har man ändå tid för personen och han har avsatt tid för dig, vilket tydde på att han i alla fall var intresserad då.

Om han visste redan från början att han inte ville ha något seriöst så borde han ha sagt det men det kan ju vara så att han bara har känt sig för och inte visste. Om man dejtar så är väl ändå tanken att det ska kunna bli något seriöst, att båda är intresserade av det och inte bara sex.

Det kan ju vara så att han har upptäckt något hos dig som gör att han inte vill ha något seriöst med dig. En annan möjlig förklaring är att han bara är ute efter sex. Annars kan det ju ha och göra med hans tidigare förhållande, att han inte känner sig redo än. Kanske har han inte gått vidare rent känslomässigt från exet och det förra förhållandet? Kanske finns det saker han behöver bearbeta innan han är redo för något nytt? Man tycker ju att han borde ha varit tydlig med detta från början, om så är fallet men han kanske inte insåg detta fören nu.

Jag tycker att du ska fråga honom (utan att vara anklagande) varför han plötsligt kom på att han inte vill ha något seriöst. Fråga vad det beror på och att du vill veta om det har med dig att göra eller inte. Om han inte vill svara på det så hade jag nog droppat honom, för då har det nog förmodligen med dig att göra.

Om du känner att du klarar av att fortsätta träffa honom, på samma sätt som ni umgås och har kontakt nu, så är det ju bara att köra. Du bör dock inte ha några förhoppningar om att han kommer att ändra sig för då lär du bara bli besviken om det visar sig att han inte ändrar sig.

Om du fortsätter träffa honom så sker det ju under dessa premisser och då tycker jag att du inte ska hänga upp dig på honom. Du kan ju dejta andra också, för det är ju verkligen inte säkert att det blir något med den här killen och då är det ju bättre att du har flera alternativ att välja mellan.

Om du känner att du tycker om honom för mycket och att det blir för jobbigt att träffa honom om det ändå inte kommer att bli något seriöst så bör du säga tack och hej. Vad du ska göra beror på hur du känner och hur känslomässigt involverad du är. Om du är jättekär i honom och tror att det blir för jobbigt så bör du släppa honom.

• Drottningen1970

Sluta överanalysera. En bra grundtegel är att utgå ifrån att folk menar vad de säger, utan att hitta på egna förklaringar. Han har varit ärlig och tydlig med att han inte vill ha ett förhållande med dig, men gärna fortsätter att ligga utan förpliktelser. Tro på det.

• Anonym (Kakan)
    Anonym (.) skrev 2021-09-07 11:56:44 följande:

Trejde tråden om samma sak?

Haha jaja.. jag har inte lyckats ta bort dom andra trådarna. Ber om ursäkt för det!
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Kakan) skrev 2021-09-07 13:04:14 följande:
    Haha jaja.. jag har inte lyckats ta bort dom andra trådarna. Ber om ursäkt för det!
    Du kan anmäla trådarna och be admin ta bort dem eftersom det blev fel.
  • Anonym (Kvinna)

Jag träffade en man för snart ett år. När vi träffades sa han redan från början att vi aldrig kommer bli tillsammans, att han aldrig kommer bli kär i mig, att jag inte får bli kär i honom m.m.

Men hans handlingar visade annorlunda, jag trodde honom inte riktigt och fortsatte därför dejta.

Idag är vi superkära, nästan bor ihop och han säger ofta att han aldrig någonsin varit så kär och aldrig vill förlora mig.

Så det är väl en risk du får känna efter om du är villig att ta.

Jag är så lycklig över att jag inte gav upp på mitt livs kärlek.

• Anonym (Fem)

TS, hur gamla är ni?

• Fiona M

Han vill inte ha ngt seriöst. Han säger det rent ut.
    Vill du ha mer så är du bara dum som fortsätter träffa honom.

• Anonym (kouju)

Vad vill du med förhållandet? Se om det leder till mer? Det är lönlöst i de allra flesta fall. 

Han har gjort ryggen fri, så när någon 'bättre' dyker upp kan han byta utan dåligt samvete. 

Män gillar också ofta att jaga, så om du blir otillgänglig, dvs säger tack och hej kanske han om några månader inser att nej fasen, jag hade fel. Du å din sida kanske hittat någon bättre vid det laget, men det är ju hans problem. 

• Anonym (Kakan)
    Anonym (Fem) skrev 2021-09-07 14:03:33 följande:

TS, hur gamla är ni?

Vi är båda 28
Svar på tråden Han vill inte ha något seriöst, vad gör jag?