• Linn9595

    HJÄLP mig tyda!! Positivt på digitalt, väldigt svagt på stickor.

    Har gjort ivf och har testdag på torsdag den 8/9. 
    men jag har ju självklart redan testat.

    på de digitala står de 1-2 veckor gravid o på dem andra så är de ett svagt plus?
    fattar verkligen inte? 
    har lite små bruna/röda flytningar när jag vart på toa o molvärk till o från. 
    vet att de är tidigt än, men tycker de borde öka på stickorna om jag nu är gravid!!

  • Svar på tråden HJÄLP mig tyda!! Positivt på digitalt, väldigt svagt på stickor.
  • Jag är bara jag

    Du är ju uppenbarligen gravid och då behöver du inte ta fler test eller försöka "tolka" svaga streck. Vare sig svaga eller starka streck säger nåt om graviditeten i sig. Möjligen du kan ta ett digitalt till om minst en vecka för då bör det ha ökat till 2-3. Och sen VUL v.8 förstås. Men just nu är du bara gravid så grattis! Glad

  • Inelg

    Hej kunde vara jag som skrev. Har testat som en galning senaste tiden.
    Jag är lika förvirra som du. Men skriver min erfarenhet så kan vi peppa varandra Lägger upp bild när jag får över det på datorn. :)

    Onsd BIM+1: Jag började testa med RFSU Testa tidigt, har lite dålig erfarenhet avd dem så jag vet egentligen inte varför jag köpte nya.
    Men de var de ända som fanns där jag köpte. Suuuuuuuuper svagt rött streck. Inte morgonurin. Tar 2 Clearblue digital utan veckoindikator som är negativa.

    To BIM+2: Dagen efter nytt test med morgonurin med RFSU  testa tidigt igen och fick ett supersvagt streck. Synliget men svagt.
    Så jag köpte ett digitalt från CB som visade Gravid 1-2.

    Sö BIM +5: Dum som jag är köpte jag nya RFSU testa vanliga stickor (25 microgram) för jag vill se att de stiger, och fick åter ett synligt men svagt test samma styrka som det på BIM+2. Dock mindre känsligt, så ok. Hade förväntat mig ett JÄTTE starkt. 
    Tar då ett nytt digital som visar Gravid 2-3. 
    Här borde jag stannat!! och bara njuta men icke.

    Ti BIM+7 IDAG:
    Tar ett nytt RFSU (25 microgram) med morgonurin som är tydliget men fortfarande inte ens nära kontrollsträcket i färg. Nu har jag panik igen så googlar sönder och springer sen till apoteket och köper ett annat märke. För kan det vara så att RFSU alltid eller ofta ger svaga sträck?

    Så idag köpte jag:
    -RFSU testa tidigt för att se att det stigit i färg jämfört med de senaste testa tidigt jag tog. Och Ja det är starkare men aboslut inte jätte mycket starkare och fortfarande under kontrollsträckets egna färg.
    -Kronans apoteks egna 2 pack. Visar ett väldigt tydligt streck men inte lika starkt som kontrollstrecket.
    -Clearblue vanliga och då fick jag ett JÄTTE starkt plus.

    Jag vågar nog tro på det men det efter att jag såg CB plus. Jag vet, är galen men har så många missfall bakom mig så är rätt nojjig.

  • Niljes
    Inelg skrev 2021-09-07 16:39:37 följande:

    Hej kunde vara jag som skrev. Har testat som en galning senaste tiden.

    Jag är lika förvirra som du. Men skriver min erfarenhet så kan vi peppa varandra Lägger upp bild när jag får över det på datorn. :)

    Onsd BIM+1: Jag började testa med RFSU Testa tidigt, har lite dålig erfarenhet avd dem så jag vet egentligen inte varför jag köpte nya.

    Men de var de ända som fanns där jag köpte. Suuuuuuuuper svagt rött streck. Inte morgonurin. Tar 2 Clearblue digital utan veckoindikator som är negativa.

    To BIM+2: Dagen efter nytt test med morgonurin med RFSU  testa tidigt igen och fick ett supersvagt streck. Synliget men svagt.

    Så jag köpte ett digitalt från CB som visade Gravid 1-2.

    Sö BIM +5: Dum som jag är köpte jag nya RFSU testa vanliga stickor (25 microgram) för jag vill se att de stiger, och fick åter ett synligt men svagt test samma styrka som det på BIM+2. Dock mindre känsligt, så ok. Hade förväntat mig ett JÄTTE starkt. 

    Tar då ett nytt digital som visar Gravid 2-3. Här borde jag stannat!! och bara njuta men icke.

    Ti BIM+7 IDAG:

    Tar ett nytt RFSU (25 microgram) med morgonurin som är tydliget men fortfarande inte ens nära kontrollsträcket i färg. Nu har jag panik igen så googlar sönder och springer sen till apoteket och köper ett annat märke. För kan det vara så att RFSU alltid eller ofta ger svaga sträck?

    Så idag köpte jag:

    -RFSU testa tidigt för att se att det stigit i färg jämfört med de senaste testa tidigt jag tog. Och Ja det är starkare men aboslut inte jätte mycket starkare och fortfarande under kontrollsträckets egna färg.

    -Kronans apoteks egna 2 pack. Visar ett väldigt tydligt streck men inte lika starkt som kontrollstrecket.

    -Clearblue vanliga och då fick jag ett JÄTTE starkt plus.

    Jag vågar nog tro på det men det efter att jag såg CB plus. Jag vet, är galen men har så många missfall bakom mig så är rätt nojjig.


    Linn9595 skrev 2021-09-07 13:55:42 följande:

    Har gjort ivf och har testdag på torsdag den 8/9. 

    men jag har ju självklart redan testat.

    på de digitala står de 1-2 veckor gravid o på dem andra så är de ett svagt plus?

    fattar verkligen inte? 

    har lite små bruna/röda flytningar när jag vart på toa o molvärk till o från. 

    vet att de är tidigt än, men tycker de borde öka på stickorna om jag nu är gravid!!


    Hur har det gått för er? Fick själv positiva tester för 3 dagar sedan, men de har blivit lite svagare nu så jag börjar själv tvivla.
Svar på tråden HJÄLP mig tyda!! Positivt på digitalt, väldigt svagt på stickor.