• Tue 7 Sep 2021 21:09
    522 visningar
    6 svar
    6
    522

    Nån som haft svårt att bli gravid och efter födseln fått upprepande MF?

    Som rubriken låter, har du haft svårt att bli gravid och efter första barnet blivit det ?lätt? men fått upprepade missfall?

    Sökte ni vård? Blev ni gravid till slut?

  • Svar på tråden Nån som haft svårt att bli gravid och efter födseln fått upprepande MF?
  • Tue 7 Sep 2021 22:23
    #1

    Jag själv har inte haft det men en väninna till mig hade det så. Hon spolade sina äggledare och då gick det vägen!

  • Wed 8 Sep 2021 20:02
    #2
    Emmethhh skrev 2021-09-07 22:23:36 följande:

    Jag själv har inte haft det men en väninna till mig hade det så. Hon spolade sina äggledare och då gick det vägen!


    Okej! Jag har varit o kollat äggledarna och de såg fint ut men får se och höra av mig igen.
  • Thu 9 Sep 2021 22:00
    #3

    Jag kämpade i flera år, tills jag genom IVF fick min son. Efter det hann jag bara få mens en gång och blev direkt gravid, slutade tyvärr i missfall v16. Två månader senare ett nytt missfall. Verkar nu ha lätt att bli gravid men svårt att behålla, ska nu få träffa kliniken igen.

    Beklagar om det är något du går igenom också!

  • nernu
    Sun 12 Sep 2021 17:22
    #4

    Har också en vän som haft många missfall. Många innan första barnet kom och många innan andra också. Men hon fick ett andra i alla fall. Tror att hon fick ta sprutor under graviditeterna.

  • Thu 16 Sep 2021 22:25
    #5
    FrökenLängtan skrev 2021-09-09 22:00:06 följande:

    Jag kämpade i flera år, tills jag genom IVF fick min son. Efter det hann jag bara få mens en gång och blev direkt gravid, slutade tyvärr i missfall v16. Två månader senare ett nytt missfall. Verkar nu ha lätt att bli gravid men svårt att behålla, ska nu få träffa kliniken igen.

    Beklagar om det är något du går igenom också!


    Beklagar! V 16 är inte lite. :( usch. Kämpade 4 år innan vi tog hjälp och fick vår son. Nu snart 2 år senare blev jag plötsligt gravid, slutade tidig missfall. En mån senare är jag igen, inte fått missfall än (trodde det var på gång). Hoppas det håller i sig, är nog i v 6-7.

    Annars får jag se om vår klinik kan hjälpa nått. Hoppas ni får svar snart.
  • Thu 16 Sep 2021 22:26
    #6
    nernu skrev 2021-09-12 17:22:29 följande:

    Har också en vän som haft många missfall. Många innan första barnet kom och många innan andra också. Men hon fick ett andra i alla fall. Tror att hon fick ta sprutor under graviditeterna.


    Usch vad jobbigt! Vilken process..

    Ja tror också jag hört om nån spruta.
Svar på tråden Nån som haft svårt att bli gravid och efter födseln fått upprepande MF?