• Blåbärsskogen

    När testa?

    Var på VUL tisdag den 24/8. Då såg läkaren att jag var påväg att ha ägglossning och sa att vi skulle vara försiktiga nu om vi inte ville ha barn. Hade oskyddat sex på torsdagen. Har känt lätt molvärk som kommer och går/stickningar i tjejmagen några gånger. När kan jag testa och är det ens möjligt att jag kunnat bli gravid? Ingen aning om när min mens är beräknad att komma...

  • Svar på tråden När testa?
  • Anonym (Suck)

    Men snälla du! Läkaren varnar till och med, och ni har oskyddat sex?! HUR tänker man då, när man INTE vill bli gravid och har sex precis när man ska ha ägglossning?!?

    Om läkaren sa på tisdag att ägglossningen är på väg och ni hade sex på torsdag så kan du slå vad om att ni prickat in den EXAKT. Antingen hade du äl redan då eller inom dagarna efter, och då ligger spermierna och väntar redan, helt perfekt tajmat, om man VILL ha barn. För det är nämligen rekommendationen, att ha sex precis innan så att spermierna är redo och väntar på ägget, eftersom spermierna kan leva i upp till en vecka men ägget max ett dygn. Så ja, du har hög risk att vara gravid!

    Du kan testa idag, imorgon, fredag, vilken dag du vill för det borde ge utslag nånstans häromkring.

  • Blåbärsskogen

    Svar till Anynom (suck):

    Tack för svar. Men måste bara få fråga dig, vars någonstans i texten skrev jag att vi inte ville ha barn? Herregud...

  • Anonym (Suck)
    Blåbärsskogen skrev 2021-09-08 16:09:45 följande:

    Svar till Anynom (suck):

    Tack för svar. Men måste bara få fråga dig, vars någonstans i texten skrev jag att vi inte ville ha barn? Herregud...


    Blåbärsskogen skrev 2021-09-08 15:45:29 följande:

    Var på VUL tisdag den 24/8. Då såg läkaren att jag var påväg att ha ägglossning och sa att vi skulle vara försiktiga nu om vi inte ville ha barn. Hade oskyddat sex på torsdagen. Har känt lätt molvärk som kommer och går/stickningar i tjejmagen några gånger. När kan jag testa och är det ens möjligt att jag kunnat bli gravid? Ingen aning om när min mens är beräknad att komma...



    Det var utgångsläget.
  • Blåbärsskogen
    Anonym (Suck) skrev 2021-09-08 16:15:08 följande:

    Det var utgångsläget.


    Ja, jag skrev OM vi nu inte ville ha barn? Läkaren gav bara en allmän rådan ifall vi INTE ville ha barn :)
  • Anonym (Suck)
    Blåbärsskogen skrev 2021-09-08 16:18:42 följande:
    Ja, jag skrev OM vi nu inte ville ha barn? Läkaren gav bara en allmän rådan ifall vi INTE ville ha barn :)
    Varför skulle hen säga det om ni VILL ha barn....?
  • Blåbärsskogen
    Anonym (Suck) skrev 2021-09-08 16:22:05 följande:

    Varför skulle hen säga det om ni VILL ha barn....?


    Hon frågade aldrig något om barn och jag sa ingenting om det heller? Jag var dit på en koll om annat. Snälla, ge dig nu
  • Anonym (Suck)
    Blåbärsskogen skrev 2021-09-08 16:28:26 följande:
    Hon frågade aldrig något om barn och jag sa ingenting om det heller? Jag var dit på en koll om annat. Snälla, ge dig nu
    Haha ja gravidhormonerna verkar du ju ha åtminstone :)
  • Anonym (Suck)
    Blåbärsskogen skrev 2021-09-08 16:51:24 följande:
    Eller mens ;)
    Ja, det återstår att se! Testa på fredag så borde det iaf ge utslag som sagt.
Svar på tråden När testa?