• SweeneyToad

    Sims 2

    Någon som spelar Sims 2? Jag gör det, och det är underbart.

    Det går att skriva en hel Bibel om vad som är fel med Sims 4, och jag tror att många redan är medvetna om vad som är fel med fyran, så jag gör inte det.

  • Svar på tråden Sims 2
  • Mortiscia80

    Jag brukade spela 2:an men trivs bra med 3:an. Har 4:an också men inte ens installerat, har inte känt det behovet.

  • SweeneyToad
    Mortiscia80 skrev 2021-09-08 18:28:14 följande:
    Men eftersom jag är lyckligt omedveten om vad som är fel med Sims 4 får du gärna berätta! :)
    Sims 4 problem handlar om hur det skapades. Från början var det tänkt att vara ett onlinespel, men det skrapades efter hur Simcity 2013 togs emot. 
    Sims 4 känns som ett slarvspel om man jämför med dem tidigare spelen. Från början fanns det inga spöken, toddlers, pools, och hot tubs.  och fortfarande finns det ingen öppen värld eller create-a-style(som finns i trean). Finns fortfarande inga inbrottstjuvar. Whims(önskningar), är totalt övergivna. 

    DLC är barebones om man jämför med dem tidigare versionerna. Ta till exempel Island living(4) och jämför det med Island paradise(3). I trean kan man följa simmen under vattnet, men det kan man inte med fyran. Mao är det ett kaninhål i fyran. I trean finns det så sjukt mycket med Island paradise, olika sorters båtar, jet ski, hotel osv. 

    Här är plumbella(en gamechanger), som pratar om bristerna i fyran: 


  • SweeneyToad
    Mortiscia80 skrev 2021-09-08 19:03:43 följande:
    Tack för tipset! :) Ska kolla videon om en stund.
    Varsågod! :)

    Vad tyckte du om det jag skrev?
    Och jag glömde tillägga: Kvartersvyn i tvåan är bättre än i fyran. Kvartersvyn är nämligen 3D i tvåan och trean, men inte i fyran. 
  • Mortiscia80
    SweeneyToad skrev 2021-09-08 19:21:57 följande:
    Varsågod! :)

    Vad tyckte du om det jag skrev?
    Och jag glömde tillägga: Kvartersvyn i tvåan är bättre än i fyran. Kvartersvyn är nämligen 3D i tvåan och trean, men inte i fyran. 
    Jag tyckte din beskrivning var bättre (och enklare) att hänga med, klarade inte av att se videon för tjejen var väldigt fladdrig :s Men det verkar som att det saknas en hel del och det borde kännas som att fyran är liksom "plattare" spelkänslemässigt? Jättetrist att de tagit bort och ändrat så mycket, precis som att de tänkte "less is more" men det blev snarare "less is less".
  • Icewolf88

    The Sims 4 hade en ganska trubbig start, men jag tycker definitivt att spelet har blivit bättre under all dessa år. Jag själv tycker att The Sims 4 är bättre än trean, men inget slår såklart The Sims 2.

Svar på tråden Sims 2