• Miamiamia80

    Mellannamn till Siri

    Vi har svårt att komma på mellannamn till vår flicka Siri. Några kombinationer som vi överväger är:

    Siri Valentina

    Siri Vilhelmina

    Siri Beatrix

    Vad tycker ni om dessa? Har ni några förslag?

    Blir inte förnärmad så var så raka som ni känner för :)

  • Svar på tråden Mellannamn till Siri
  • fluu

    Inget fel på något av era förslag. Man använder ju sällan andranamnen, så egentligen behöver de inte låta bra ihop. Ofta väljer man kanske ett namn som har stor betydelse för en.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fröken W

    Jag tycker att mellannamnet ska vara något som har en betydelse för en själv, t.ex. ett namn som finns i släkten.

    Siri Beatrix skulle jag inte valt. Beatrix är för likt Bellatrix (Lestrange) som ju är en väldigt ovänlig häxa i Harry Potter ;) Det namnet går därför bort för mig. Vilhelmina tycker jag var finast tror jag.

  • Miamiamia80

    Tack för era svar! Mycket tacksam för hjälp, Dessa mellannamn är alla familjenamn (svenska och engelska släktingar) så de håller absolut särskilt betydelse för oss. Jag lutar nog mest åt Siri Vilhelmina eller Beatrix. Hmmm så svårt!

    Du har rätt att det låter som Bellatrix hehe?Harry Potter fan här! Men för min man så är det en familjemedlem och författaren Beatrix Potter som inspirerat.

    Min man tycker om Siri Kit Vilhelmina också.

    Siri Lovisa var också väldigt fint :)

  • Anonym (Rationell)

    Kör vidare på AI-temat bara.

    Siri Alexa eller Siri Google

  • Miamiamia80

    Haha! Så mycket IT nörd är jag inte men Apples Siri är tydligen döpt efter en norsk kollega som produktteamet hade. Hat jag läst iaf :)

  • trollhona
    Miamiamia80 skrev 2021-09-08 17:59:22 följande:

    Vi har svårt att komma på mellannamn till vår flicka Siri. Några kombinationer som vi överväger är:

    Siri Valentina

    Siri Vilhelmina

    Siri Beatrix

    Vad tycker ni om dessa? Har ni några förslag?

    Blir inte förnärmad så var så raka som ni känner för :)


    Alla namnen är fina, jag gillar Vilhelmina bäst, men även Beatrix är häftigt.

    Tänker att om ni planerar fler barn så fundera på vilka namn ni tänker att ni vill ha. Tex ett tema där alla barns mellannamn börjar på V (Då har ni ju både Vilhelmina och Valentina) samtidigt som ni kan använda släktnamn och hitta något som knyter samman både nutid och dåtid.
Svar på tråden Mellannamn till Siri