• abcdefgIhavetogo

    Ni som haft nidblödning -se hit!

    Godkvälller.

    Jag ska ställa en klassisk fråga som ingen egentligen kan svara på! *s*

    Min senaste mens sista dag var för snart tre veckor sedan. Min beräknade mens är om exakt en vecka och en dag.

    Jag har sedan efter de fått rosa blodblandade flytningar till och från varje dag i 10 dagar nu (inte varje dag, utan det har kommit lite till och från) och idag kom det brunare flytningar. Inte rosa som tidigare förra veckan. Nu till min fundering: kan detta vara en nidblödning? Eller är det alldeles för många dagar för att vara nidblödning? Haft spända och ömma bröst i 11 dagar nu.

    Är lagom förvirrad. Har som ett molande/tryck nere mitt på livmodern. Har alltid sjuka pms symtom som ömma bröst, humör, etc från ägglossning till någon dag in på mensen. Så kan tyvärr inte veta om detta är pms symtom eller tidig grav. Det enda som är annorlunda i detta är att jag har lite ömmare bröst denna gång och blodblandade flytningar, vilket jag aldrig haft tidigare.

    Förstår ju att ett gravtest kommer ge mig svaret. Men än är det för tidigt att testa.

    Såååå, nu undrar jag vad ni tror? Hur var eran nidblödning och hur artade den sig? *s*

    Vill veta allt!

  • Svar på tråden Ni som haft nidblödning -se hit!
  • Jag är bara jag

    Du har alltså blött från före ägglossningen då? 10 dagar blödning + 8 dagar kvar tills BIM innebär ju det. En nidblödning kan det ju omöjligt vara. Den infaller som tidigast 5 dagar efter äl och du blödde ju långt före det. Var förra mensen normal, kom på rätt dag osv? Tog du nåt gravtest då? Jag tänker om du kanske blev gravid då redan och det här är nåt annat. 11 dagar med spända bröst och 8 dagar till BIM stämmer ju inte heller för du har väl inte 19 dagars lutealfas?

  • abcdefgIhavetogo
    Jag är bara jag skrev 2021-09-08 21:09:39 följande:

    Du har alltså blött från före ägglossningen då? 10 dagar blödning + 8 dagar kvar tills BIM innebär ju det. En nidblödning kan det ju omöjligt vara. Den infaller som tidigast 5 dagar efter äl och du blödde ju långt före det. Var förra mensen normal, kom på rätt dag osv? Tog du nåt gravtest då? Jag tänker om du kanske blev gravid då redan och det här är nåt annat. 11 dagar med spända bröst och 8 dagar till BIM stämmer ju inte heller för du har väl inte 19 dagars lutealfas?


    Visst är det förvirrande??? Jag fick ägglossningsflytningar redan på dag 12. Dag 14 ömma bröst. Dag 15 kom flytningar som var rosa blodblandade. Aldrig blött ens en femkrona. Har inte ens varit synligt i byxorna så att säga. Utan endast när jag torkat mig vid toabesök. Höll i sig i tre dagar med rosa flytningar. Sedan försvann det och kom tillbaka i måndags. För att sedan inte vara nånting igår. Och sen kom tillbaka idag bruna flytningar. Förra mensen var normal. Kom på rätt dag osv.

    11 dagar med spända bröst stämmer. Loggar allt i Clue appen så har bra koll. Aldrig haft nå mellanblödningar nånsin i mitt liv. Haft molande värk hela dagen idag. Som att de trycker lite. Kanske ägglossningen kom tidigare denna månaden? Brukar få ont i brösten vid ägglossning men absolut inte en vecka efter mens. Brukar ju vara två veckor efter mens åtminstone när ägglossningen brukar ske vanligtvis.

    Hur som haver. Får testa om en vecka helt enkelt.
  • abcdefgIhavetogo
    Jag är bara jag skrev 2021-09-08 21:09:39 följande:

    Du har alltså blött från före ägglossningen då? 10 dagar blödning + 8 dagar kvar tills BIM innebär ju det. En nidblödning kan det ju omöjligt vara. Den infaller som tidigast 5 dagar efter äl och du blödde ju långt före det. Var förra mensen normal, kom på rätt dag osv? Tog du nåt gravtest då? Jag tänker om du kanske blev gravid då redan och det här är nåt annat. 11 dagar med spända bröst och 8 dagar till BIM stämmer ju inte heller för du har väl inte 19 dagars lutealfas?


    Visst är det förvirrande??? Jag fick ägglossningsflytningar redan på dag 12. Dag 14 ömma bröst. Dag 15 kom flytningar som var rosa blodblandade. Aldrig blött ens en femkrona. Har inte ens varit synligt i byxorna så att säga. Utan endast när jag torkat mig vid toabesök. Höll i sig i tre dagar med rosa flytningar. Sedan försvann det och kom tillbaka i måndags. För att sedan inte vara nånting igår. Och sen kom tillbaka idag bruna flytningar. Förra mensen var normal. Kom på rätt dag osv.

    11 dagar med spända bröst stämmer. Loggar allt i Clue appen så har bra koll. Aldrig haft nå mellanblödningar nånsin i mitt liv. Haft molande värk hela dagen idag. Som att de trycker lite. Kanske ägglossningen kom tidigare denna månaden? Brukar få ont i brösten vid ägglossning men absolut inte en vecka efter mens. Brukar ju vara två veckor efter mens åtminstone när ägglossningen brukar ske vanligtvis.

    Hur som haver. Får testa om en vecka helt enkelt.
  • Jag är bara jag

    Nåt jag lärt mig av både egen och andras erfarenhet är att kvinnokroppen är ett mysterium. Speciellt när man försöker bli gravid! Ibland får man bara konstatera att man inget fattar, avvakta och se vad som händer och ta ett gravtest vid BIM. Får man ont, blöder mycket eller feber får man söka läkare.

Svar på tråden Ni som haft nidblödning -se hit!