• miiniihopp

    Hjälp med rim!

    Har sett några inlägg där några är riktigt bra med att komma på roliga och bra rim och eftersom att jag själv är urkass på detta så måste jag be om hjälp Tungan ute

    Jag har en vännina som fyller jämt ganska snart och en del av presenten består alltså av en fin middag med 3 rätters och bio därefter och vill gärna då ha ett roligt och bra rim till detta.

    Någon som har något bra rim att dela med sig av? GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-09 15:16
    Glömde skriva att middagen kommer äga rum på en restaurang.

  • Svar på tråden Hjälp med rim!
  • miiniihopp
    Anonym (A) skrev 2021-09-09 15:20:07 följande:

    Vilken film?


    Tanken är att det ska vara en valfri film för den personen som får presenten Glad
  • Hyllemor

    Jag ska inte ta åt mig äran, eftersom det är min man som satte sig och skrev ner det här, men här har du ett rim:

    När du idag ju fyller jämnt
    vi fira dig nu ämnar
    och därför har vi nu bestämt
    att äta tills vi rämnar

    En trerätters middag skall
    på bästa hak serveras
    och drycker nog att få dig på fall
    och kilona förmeras

    Men även får man hålla fast
    att tänka på kulturen
    vi vet att du ör cineast
    och filmnörd av naturen

    En biofilm av lustigt slag
    vi skaffat oss biljetter
    att se i glada vänners lag
    där vi på raden sätter

    Så, rätter tre med dryck så god
    att se på film en skrattis
    det bjuder vi med glatt, gott mod
    och önskar hjärtligt grattis!

  • Anonym (Sara)

    Jag hoppas att du liksom jag, ser fram emot denna speciella dag. En trerättersmiddag väntar. (Vad) jag längtar! Kvällen (ska) firas på restaurang, där maten förhoppningsvis är finemang. Kvällen avslutas framför en duk, efter det att du fyllt din buk. Denna dag är (sannerligen) speciell, (åh vad) jag längtar (eller ser fram emot i kväll) tills ikväll.

  • Anonym (Sara)

    Vill med detta rim föreslå (erbjuda) en middag på restaurang där maten förhoppningsvis är (eller: smakar) finemang. Och när vi kommer dit, kan vi (stilla?) vår aptit (eller: äta med aptit). Äta tills vi spricker medan vi ett och annat glas dricker. Vi kommer ha jätteroligt och en bakfylla dagen efter är rätt så trolig. Kvällen avrundas med (en) (valfri) film. Detta får avsluta mitt försök till rim.

Svar på tråden Hjälp med rim!