• Plina

    Förtjust i någons annan.

    Jag har nyligen börjat prata med en kille på min praktikplats och jag får "fjärilar i magen" när jag ser honom. Men jag märker att han inte har någon sådan känsla för mig. Men nu kommer vi till problemet.

    Jag har ett förhållande sen 7 år tillbaka. Ska jag berätta det för honom eller ej?

    Man ska ju egentligen vara ärlig och öppen till sin partner.

  • Svar på tråden Förtjust i någons annan.
  • Jimpan86

    Det går o vara öppen och ärlig utan o såra. 

    Vad tror du kommer hända om du börjar babbla om att du skulle vara intresserad av någon annan? Kommer erat förhållande bli bättre. Himlen att öppna sig och han börja korka upp en champagne?

  • Anonym (A)

    Du kan berätta det som normala människor gör, när det kommer upp i konversationen, inte bara för att göra det. Och för övrigt gör du bäst i att släppa kontakten med honom. Och nej, berätta inte för din partner, han behöver inte veta alla du blir kär i, men klarar du inte av att hålla dina känslor till en kille gör ni bäst i att göra slut, för hans skull. Skulle du själv vilja vara tillsammans med någon som gick och fantiserade om andra..?

  • Anonym (man)
    Jimpan86 skrev 2021-09-09 14:42:46 följande:

    Det går o vara öppen och ärlig utan o såra. 

    Vad tror du kommer hända om du börjar babbla om att du skulle vara intresserad av någon annan? Kommer erat förhållande bli bättre. Himlen att öppna sig och han börja korka upp en champagne?


    Du menar sådär som att man lindar in sanningen nåt enormt så den bli total oigenkännlig så personen inte har en aning om vad du pratar om och ger dig därför de svar du önskar så det ska kännas bättre för dig?

    Typ du vill egentligen säga, "älskling jag är sprängkåt på min kollega och det är bara en tidsfråga innan vi ligger"... men du vet ju att din partner inte kommer gilla det och det betyder ju oxå att hen kommer ställa krav på att du slutar umgås med kollegan... så istället säger du "min kollega är jättetrevlig"... och din partner fattar ju såklart inte allvaret i det för det det är ju enorm skillnad på att vara sprängkåt på någon och tycka nån är trevlig och svarar bara "jaha, vad kul", och då tolkar du det som att du gjort ditt och varit "ärlig" och du kan försätta gotta dig åt kollegan för nu har ju din partner godkänt det

    Var det nåt sånt du menade?
  • Jimpan86
    Anonym (man) skrev 2021-09-09 16:59:25 följande:
    Du menar sådär som att man lindar in sanningen nåt enormt så den bli total oigenkännlig så personen inte har en aning om vad du pratar om och ger dig därför de svar du önskar så det ska kännas bättre för dig?

    Typ du vill egentligen säga, "älskling jag är sprängkåt på min kollega och det är bara en tidsfråga innan vi ligger"... men du vet ju att din partner inte kommer gilla det och det betyder ju oxå att hen kommer ställa krav på att du slutar umgås med kollegan... så istället säger du "min kollega är jättetrevlig"... och din partner fattar ju såklart inte allvaret i det för det det är ju enorm skillnad på att vara sprängkåt på någon och tycka nån är trevlig och svarar bara "jaha, vad kul", och då tolkar du det som att du gjort ditt och varit "ärlig" och du kan försätta gotta dig åt kollegan för nu har ju din partner godkänt det

    Var det nåt sånt du menade?
    Vet inte vad du babblar om, men inte ringer jag upp mina flickvänner när jag inte är singel och berättar för dom vilka flickor som gett mig stånd. 
  • Anonym (man)
    Jimpan86 skrev 2021-09-09 17:02:25 följande:
    Vet inte vad du babblar om, men inte ringer jag upp mina flickvänner när jag inte är singel och berättar för dom vilka flickor som gett mig stånd. 
    Nä precis så då är det väl kanske bäst att inte nämna ärlighet öht för det du pratar om nu är att dölja allt för sin partner och inte säga ett pip om någonting vilket inte riktigt är detsamma som att säga...
    Jimpan86 skrev 2021-09-09 14:42:46 följande:

    Det går o vara öppen och ärlig utan o såra. 


    Att vara öppen och ärlig är absolut inte detsamma som att mörka saker för sin partner, eller hur?
  • Jimpan86
    Anonym (man) skrev 2021-09-09 17:09:52 följande:
    Nä precis så då är det väl kanske bäst att inte nämna ärlighet öht för det du pratar om nu är att dölja allt för sin partner och inte säga ett pip om någonting vilket inte riktigt är detsamma som att säga...
    Jimpan86 skrev 2021-09-09 14:42:46 följande:

    Det går o vara öppen och ärlig utan o såra. 


    Att vara öppen och ärlig är absolut inte detsamma som att mörka saker för sin partner, eller hur?
    Vart någonstans skrev jag att hon borde börja ljuga?
  • Anonym (man)
    Jimpan86 skrev 2021-09-09 17:12:45 följande:
    Vart någonstans skrev jag att hon borde börja ljuga?
    Var har jag skrivit att du skrivit att hon borde börja ljuga?

    Kan du förtydliga vad du menar med:
    Jimpan86 skrev 2021-09-09 14:42:46 följande:

    Det går o vara öppen och ärlig utan o såra. 


    Hur är man öppen och ärlig utan att såra vad gäller att man blivit/kåt i en kollega?
Svar på tråden Förtjust i någons annan.