• anonymmtjejj

    jobbigt

    Så jobbigt att fortfarande bo hemma hos föräldrarna. Nu när det har varit sommar så har det varit ännu jobbigare för att om jag vill ha på mig kjol eller shorts nere till knäna så skriker dom och säger det är för kort och att jag kommer bli våldtagen. Även när jag har på mig långärmad tröja och vanliga byxor säger dom varför har du på dig sådär, vill du bli våldtagen eller. Jag skojar inte, dom har faktiskt sagt så. Min familj har så vidrig syn mot kvinnor, att det är kvinnans fel om hon blir våldtagen. Usch!!! Och det känns som att dom vill att man ska ha på sig niqab, för dom klagar hela tiden även om jag inte visar nån hud. Dom ljuger och säger att jag går ut och visar brösten och har jättekort kjol, dom är ju helt jävla pantade som påstår sånt om mig. Om vi är ute och män kollar på mig då klandrar dom mig och min klädsel, vad jag än har på mig. T.om när min kusin (som är gift och har barn!!!) besöker oss min pappa skriker vad har du på dig, när jag ändå är hemma i lång morgonrock. Asså t.om när jag inte visar nån hud!!! Vill bara flytta hemifrån och att det ska ta slut, för dom kommer aldrig sluta klaga om min klädsel. T.om grannarna som är fcking svenskar snackar skit om min klädsel.
  • Svar på tråden jobbigt
  • Anonym (Svårt)

    Men åh vad jobbigt. Hur gammal är du? Har du möjlighet att flytta hemifrån, ställa dig i kö och så? Eller möjligtvis kolla om du kan byta gymnasie till internatskola (alternativt kolla upp det som alternativ om du går i nian och söker in nästa vår)? Finns ju även ungdomslägenheter i värsta fall..

    Tror inte att de menar något elakt med det, de bryr sig om dig men det kommer ut på fel sätt. Förstår att det är jättejobbigt och tyvärr så skyller man ganska ofta våldtäkter osv på kvinnans klädsel, vilket är helt fel då problemet ligger hos personen som våldtar. Men! Att man skyller på kvinnans klädsel kan ju också vara grund för att de är oroliga för dig, för skulle något faktiskt hända dig skulle dina föräldrar inte vilja att det fanns minsta ursäkt att skylla det på dig.

    Har du testat att bara försöka ta det lugnt och sätta dig ner och prata med dina föräldrar, försöka hitta nån slags "mellanzon" för er att stå på liksom? Kanske testat och prata med dem var för sig? Vet du vad som ligger bakom den strikta synen på klädsel? Tror ju att det bästa för er alla är att börja där innan man tar något mer drastiskt beslut eller relationen mellan er försämras ännu mer.

Svar på tråden jobbigt