• Anonym (!)

Håret orange efter en tvätt

Jag gjorde goloslingor hos en frisör och var mycket tydlig med att det ska vara kalla nyanser. Hon höll på i 4 timmar (!). Efter en tvätt var håret orange.

Förra gången gick jag till en annan frisör och hon fick till en fin kall nyans på ca en timme.

Hur är detta möjligt? Känns surt, betalade dyrt.

• Svar på tråden Håret orange efter en tvätt
  • Dexter dot com

Har ingen aning om vad goloslingor är men jag misstänker att du blekt slingor som inte blivit tillräckligt ljusa. Gå tillbaka och be frisören göra om det så det blir i den nyans du ville ha och har betalt för.

• Tomelilla15

En frisör som inte är så duktig helt enkelt

• Anonym (ag)

Jag vet inte heller vad goloslingor är men har slingat håret med olika metoder hos frisör och upplever att de yngre/mindre erfarna kan ta lite längre tid (inte i alla fall). Var hos en som också tog 4 timmar, när hon väl va färdig med färgen verkade hon ha glömt att jag även ville toppa håret. Jag dog långsamt i stolen den dagen!

Däremot så ska inte håret bli orange efter en tvätt.

Mina frisörer har sagt att jag bör vänta med att tvätta håret på några dagar direkt efter färgning.

• Anonym (!)

Jag menade folio slingor

• Anonym (!)
    Anonym (ag) skrev 2021-09-10 06:05:59 följande:

Jag vet inte heller vad goloslingor är men har slingat håret med olika metoder hos frisör och upplever att de yngre/mindre erfarna kan ta lite längre tid (inte i alla fall). Var hos en som också tog 4 timmar, när hon väl va färdig med färgen verkade hon ha glömt att jag även ville toppa håret. Jag dog långsamt i stolen den dagen!

Däremot så ska inte håret bli orange efter en tvätt.

Mina frisörer har sagt att jag bör vänta med att tvätta håret på några dagar direkt efter färgning.

Jag väntade i flera dagar innan tvätt.
  • Anonym (ag)

Det kan vara en bra ide att kontakta frisören direkt och fråga om det ska vara så?

Tvätta med silverschampo annars!

• Anonym (Sara)
    Anonym (!) skrev 2021-09-10 07:41:54 följande:

Jag menade folio slingor

Heter det inte ?folie??
  • Anonym (!)
    Anonym (ag) skrev 2021-09-10 08:00:14 följande:

Det kan vara en bra ide att kontakta frisören direkt och fråga om det ska vara så?

Jag har gjort det. Hon bad mig skicka bilder. Jag gjorde det för en vecka sedan men utan svar.

Silvershampo är till för gula nyanser. Inte orange. Har jag läst.
  • Anonym (!)
    Anonym (Sara) skrev 2021-09-10 08:53:06 följande:

Heter det inte ?folie??

Det gör det säkert.
  • Anonym (ag)

Ring/maila frisören igen och vad hon har för råd.

Så ska det inte vara.

Kan du ha något i vattnet hemma?

• Anonym (frisör)

Jag är frisör, du ska använda det starkaste silverschampot som finns. Tvätta först med vanligt återfuktande schampo, sedan lägger du i sliverschampo som ska vara ordentligt löddrigt. 
    Låt det ligga kvar i håret ca 5 minuter.

Glöm ej balsam!

Detta gör du vid varje hårtvätt i flera veckor om det behövs.

Använd gärna hårolja i när det är handukstorrt för håret blir ofta supertorrt av silverschampo.

• Anonym (!)
    Anonym (ag) skrev 2021-09-10 09:36:19 följande:

Ring/maila frisören igen och vad hon har för råd.

Så ska det inte vara.

Kan du ha något i vattnet hemma?

Nej.
  • Anonym (!)
    Anonym (ag) skrev 2021-09-10 08:00:14 följande:

Jag gjorde det.
  • Anonym (!)
    Anonym (frisör) skrev 2021-09-10 12:48:29 följande:

Jag är frisör, du ska använda det starkaste silverschampot som finns. Tvätta först med vanligt återfuktande schampo, sedan lägger du i sliverschampo som ska vara ordentligt löddrigt. 

Glöm ej balsam!

Använd gärna hårolja i när det är handukstorrt för håret blir ofta supertorrt av silverschampo.

Går det verkligen att ta bort orange hår med silverschampo? Har läst att det bara biter på gula nyanser.

Duger detta silverschampo :

www.kicks.se/loreal-paris

Jag har alltid hårolja i håret.
  • Dexter dot com
    Anonym (frisör) skrev 2021-09-10 12:48:29 följande:

Glöm ej balsam!

Men tycker verkligen du som frisör att TS ska gå omkring med orangea slingor i flera veckor och hålla på med silverschampo hemma i stället för att kräva att frisören fixar till det hela alt betalar tillbaka pengarna så TS kan gå till en annan frisör?
    Jag har blekt håret i 30 år och inget silverschampo av alla jag testat tar orangea toner.
  • Dexter dot com
    Anonym (!) skrev 2021-09-10 09:34:39 följande:
    Jag har gjort det. Hon bad mig skicka bilder. Jag gjorde det för en vecka sedan men utan svar.

Silvershampo är till för gula nyanser. Inte orange. Har jag läst.
    Gå dit och ta det personligen med frisören, gärna så andra kunder hör ! Kräv att hon åtgärdar ditt hår alt betalar tillbaka dina pengar. Har hon inte hört av sig på en vecka är hon ju uppenbart oseriös och vill inte ta ansvar så stå på dig. Är hon ovillig så hota lite med att berätta på sociala medier om vilken kass frisör hon är som inte vill göra rätt för sig ;)
    Jag har använt silverschampo i 30 år och har då aldrig hittat ett som tar bort orangea toner. Vill du testa ändå är Fudge det schampot som ger absolut bäst effekt.
  • Anonym (!)
    Dexter dot com skrev 2021-09-10 15:19:58 följande:

Men tycker verkligen du som frisör att TS ska gå omkring med orangea slingor i flera veckor och hålla på med silverschampo hemma i stället för att kräva att frisören fixar till det hela alt betalar tillbaka pengarna så TS kan gå till en annan frisör?

Jag har blekt håret i 30 år och inget silverschampo av alla jag testat tar orangea toner.

Bra skrivet!
Svar på tråden Håret orange efter en tvätt