• Anonym (Nicke­)
    Thu 9 Sep 2021 19:52
    1536 visningar
    4 svar
    4
    1536

    Konstiga symptom

    Hej,
    Behöver lite råd och en undran om någon annan har varit med om något liknande.

    Är en man, kring 40, fru och barn, inte varit otrogen, och tror inte min partner varit det heller. Har senaste tiden börja få lite konstiga obehag i nedre regionerna. 
    Pung och penis kan kännas lite småkalla, och då börjar jag få av och till en svagt molande känsla i yttre den av penis, typ ollonet, och sedan även lite konstig känsla. Har även börjat uppleva att ollonet ömsar skinn. Först kommer den konstiga känslan, sedan några dagar senare, så flagnar skinnet på ollonet. Tvättar med Lactacyd 2-3 ggr i veckan och annars med vatten eller intimolja andra gångerna. Hänt 4-5 gånger detta år hittills. Gör inte ont när jag kissar eller något sådant, inte haft några sår eller likande heller. Enbart flagnandet. 

    Har varit hos sjukvården. De har känt på prostatan som kändes normal tydligen, pungkulorna var normala, om än att ena kanske hängde lite lägre än den andra och var marginellt större.  De har noterat flagnandet, men inte tagit något prov på det. Har fått göra alla möjliga tester, alla könssjukdomar testade typ. Klamydia, Gonorré, Syfilis, HIV, Mycoplasma, Trikomonas. Rubbet negativt. Har enbart fått ordinering att använda kortisonkräm där några dagar, och det har hjälpt föga. Skall boka in tid igen till sjukvården, och om man kan få en remiss till någon urolog. 

    Någon som haft något liknande, är rädd för att de inte tar mig på allvar i sjukvården, eftersom jag förefaller vara fullt frisk.
    Börjar tänka på att det kan vara vad som helst, orolig för diabetes, cancer, eller om det skulle vara någon annan sjukdom. 

    Vore ytterst tacksam för något svar, någon att bolla med, men ber om en sansade svar. 

    / Nicke

  • Svar på tråden Konstiga symptom
  • Anonym (E)
    Thu 9 Sep 2021 21:29
    #1

    Det där är varken könssjukdom, diabetes eller cancer iaf. Verkar snarare som att blodcirkulationen inte är den bästa om du blir kall där nere (mer än man ska alltså), men flagnandet är ju jättekonstigt. Har ni bytt tvättmedel?

  • Anonym (Googl­e)
    Thu 9 Sep 2021 21:59
    #2

    Har inte upplevt något liknande men det finns något som heter lichen sclerosus som låter lite som dina symtom? Behandlas med kortison bland annat

  • Anonym (E)
    Thu 9 Sep 2021 22:06
    #3
    Anonym (Google) skrev 2021-09-09 21:59:49 följande:

    Har inte upplevt något liknande men det finns något som heter lichen sclerosus som låter lite som dina symtom? Behandlas med kortison bland annat


    Det ts har låter ju inte alls som det tyvärr, främst för att det där i princip bara drabbar personer med "vulva" och symptomen verkar inte heller lika: www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/hud-venereologi/lichen-sclerosus/
  • Anonym (Nicke­) Trådstartaren
    Sun 12 Sep 2021 14:28
    #4
    Anonym (E) skrev 2021-09-09 21:29:05 följande:

    Det där är varken könssjukdom, diabetes eller cancer iaf. Verkar snarare som att blodcirkulationen inte är den bästa om du blir kall där nere (mer än man ska alltså), men flagnandet är ju jättekonstigt. Har ni bytt tvättmedel?


    Det känns ju lite lugnande. 
    Har känt att när jag besöker sjukvården så tar de mig inte på allvar. Det är så vaga symptom och de verkar tro att det har att göra med att man tvättar för ofta. Så är inte fallet, har en god hygien, men inte överdriven så att man står med hårdtvål och gnuggar.

    Svårt att googla på symptomen också. Har funderat lite på om det kan vara Herpes, kondylom eller något annat, men då borde det ju kommit tidigare tycker jag, och inte efter så pass lång tid. Jag har inte heller haft några utväxter eller "sår" någon gång. 
Svar på tråden Konstiga symptom