• nellibell

    Sjuksköterskor? Jobba efter v20?

    Hej! Är det några sjuksköterskor/undersköterskor som jobbar på vårdavd som fått gå hem/byta placering pga graviditeten? Vad för avd jobbar du på? Är du vaccinerad?

    Kommentera gärna också om du fått fortsätta jobba som vanligt! ????

  • Svar på tråden Sjuksköterskor? Jobba efter v20?
  • Anonym (HR)

    I mitt tankesätt blev sjukvårdspersonal vaccinerad tidigt.
    Det är v 36 nu och som ansvarsfull kvinna borde dessa som nu närmar sig v 20 i sin graviditet hunnit vaccinera  sig innan de ens upptäckte att de var gravida.

  • Anonym (Ssk)

    I min region har det kommit pm om att gravida som varit hemskickade ska återkallas i arbete om man kan förutsätta att "alla är friska på arbetet" Hur man nu ska kunna göra det när personalen tex sjuknat in under arbetsdagen o varit covid positiva tidigare, men det är upp till arbetsgivaren att bedöma och besluta om.

    Jag arbetar på Vc, kommer få fortsätta jobba på som vanligt, men kanske ber att få slippa patientarbete mot senare delen av graviditeten, o mest sitta i telefon då. Är väl ändå otympligt att ex lägga om bensår med megamage..

  • Elin11989

    Jag jobbar på vårdavdelning, vi vårdar inte covid sjuka men jag blir avstängd i v 20 iaf, jag är vaccinerad

  • Anonym (Hilda)

    Min vän jobbar i regionen Stockholm och har precis börjat på en ny vårdavdelning, hon är i vecka 21. Hon vill dock inte bara gå hemma utan hon vill ju jobba och är såklart vaccinerad.

  • Anonym (Ssk1)

    Hej! Jobbar som ssk inom hemsjukvården. Har precis kommit överens med min chef om att jag fortsätter jobba men inte patientnära. Dvs kommer kunna jobba med saker som inte kräver nära patientkontakt. Känns bra :)

  • Elin11989

    Här får vi inte välja själva, jag vill gärna jobba så länge som möjligt men är tvingad att gå hem i v 20 trots vaccin

  • Alliye

    Är det någon som vet om man kan bli avstängd även om man nyligen haft bekräftad covid?

  • Regnkappa

    Hej!

    Jag är läkare på sjukhus och får jobba patientnära hur sent i graviditeten som helst, bara inte med bekräftade covidpatienter. Mkt olika hur man tänker med olika yrkesgrupper.

  • nernu
    Regnkappa skrev 2022-01-06 15:12:14 följande:

    Hej!

    Jag är läkare på sjukhus och får jobba patientnära hur sent i graviditeten som helst, bara inte med bekräftade covidpatienter. Mkt olika hur man tänker med olika yrkesgrupper.


    Mkt olika hur man tänker med samma yrkesgrupper också. Har flera exempel på folk som har exakt samma yrke där den ene skickas hem och den andra inte. Det beror helt och hållet på varje enskild chef.
Svar på tråden Sjuksköterskor? Jobba efter v20?