• humlan00

    Hjälp! Gravid mage redan i v9!!

    Är gravid med andra barnet, är i v9.

    Har redan en stor spänd gravidmage som är omöjlig att dölja, vill redan börja med mamma byxor!!

    Är detta normalt?? :D

  • Svar på tråden Hjälp! Gravid mage redan i v9!!
  • Anonym (Japp)

    Ja, när man är omföderska är oftast inte magmusklerna så fasta och kan hålla tillbaka uppsvullna tarmar som är vanligt i början av graviditeten. Har känt mig supergravif väldigt tidigt med både andra och tredje graviditeten.

  • Anonym (V14)

    Jag började använda gravidbyxor runt v 6-7 nu med andra barnet för jag tyckte det var jobbigt när byxorna satt åt :) är i v 14 nu.

  • Kvinna1989

    Jag väntar mitt första nu (vecka 40) och fick jätte stor mage tidigt och det varade kanske till några veckor över vecka 12. Sen var den ganska "normal stor" fram till vecka ca vecka 30. Men efter de har min mage räknas som liten och jag ser inte ut att vara i slutet av graviditeten nu , ingen kan tro de genom idag kolla magen, inte ens jag själv:D

  • Anonym (Nja)

    Vill inte regna på din parad. Vet hur roligt det är när magen börjar synas. Men det du ser är dina tarmar. Ser ut som en liten gravidmage. Livmodern kommer inte tillräckligt högt upp för att synas förns i vecka 12 ungefär.

Svar på tråden Hjälp! Gravid mage redan i v9!!