• Annikamed2barn

Vart tog vandrande pinnarna vägen?

Hur många hade inte vandrande pinnar som förökade sig och som tog sig ur sitt lilla terrarium och var överallt? Eller vattensalamandrar som vi hade, finns det någon som har det längre? Ökenråttor då? Nej, det kanske var en 80-talsgrej

• Svar på tråden Vart tog vandrande pinnarna vägen?
  • Muminmamman

Ja det kan man undra! Varenda unge hade ju pinnar hemma när man var liten. Nu vet jag ingen alls faktiskt..

*Bara döda fiskar flyter med strömmen*
  • Paksenarion

jag vet att man kan köpa sådana i Lund.. Hade oxå två stycken som plötsligt blev många, många, många som rymde... ;0)

• Gunilla75

Dum fråga? Vad är vandrande pinnar? Nästan alla mina klasskompisar på 80-talet hade dem, men jag fattade aldrig vad det var för något? Ett djur?

Sen fanns det "hoppande bönor"... hade jag aldrig heller

• Paksenarion

det är en insekt... som lurar omgivningen till att tro att dom är en pinne med att sitta helt stilla...

Hoppande böna har jag för mig är en vanlig böna med en larv inuti,,
    Rätta mig om jag har fel.

• Gunilla75

Kom larven ut ur bönan, eller dog den där inne?

Kan man se ben på en vandrande pinnen? Måste leta på nätet om jag hittar en bild...

• Kaka3

Åh de där var så jävla äckliga :(

Jag var livrädd för vandrande pinnar när jag var yngre. Skönt att det inte är modernt längre då :D

• Gunilla75

En vacker insekt, skulle inte vilja ha den själv! Lite läskig ju!

• Gunilla75

Det skulle stå... "Ingen vacker insekt". Den är inte ett dugg vacker!

• Monstermamman

Jamen vandrande pinnar!
    En sån hade jag också och en dag när jag tittade på den så var det två. Nej, den hade inte förökat sej. Den hade gått av.

• siciliana

Har ni hört talas om sjöapor då? Jag vet inte riktigt vad det är mer än att man köper lite torra frön och häller dom i vatten och sen tar det några dagar innan de syns. Sen när de dör så låter man vattnet torka och sen häller man på nytt så blir det nya sjöapor. Tyvärr har jag inte sett dom själv...

Svar på tråden Vart tog vandrande pinnarna vägen?