• Anonym (Rita)

Finns det nån som sett tv-serien Rita???

Finns det nån här som sett den danska tv-serien Rita, och som i så fall kan tala om för mig om den blir bättre igen efter säsong 3? De två första säsongerna är fantastiska, men i säsong 3 blir den mer och mer fjantig... :( Som att den går från att vara en seriös drama(komedi)serie till att bara bli en plump och löjlig komediserie. 

Så: nån som vet??

• Svar på tråden Finns det nån som sett tv-serien Rita???
  • Anonym (Rita)

Ingen?

• Anonym (Rita)

Alltså, finns det seriöst ingen som sett den??

• nnnnnnnn

Jo, den är helt OK tyckte jag.

Första var helt klart bäst, men den tog sig lite i slutet med. Men den där friskheten som första säsongen bjöd på kom aldrig riktigt tillbaka.

• Anonym (Rita)
    nnnnnnnn skrev 2021-09-11 21:25:14 följande:

Jo, den är helt OK tyckte jag.

Första var helt klart bäst, men den tog sig lite i slutet med. Men den där friskheten som första säsongen bjöd på kom aldrig riktigt tillbaka.

Åh - tack för svar!

Jag är helt med på vad du menar med "friskheten"; det upplevde jag också redan i säsong 2, men det är inte hela världen tycker jag - den fortsatte att vara sevärd ändå. Nej, det jag har problem med är att de plötsligt verkar ha fått för sig att det ska vara en humorserie... Jag är typ mitt i säsong 3 nu, och jag tycker att den bara blir tramsigare och tramsigare. Att Hjørdis och Uffe är lite allmänt udda, det har jag inga problem med för det stämmer med deras personligheter, men i princip alla scener med Helle har ju blivit värsta kvarteret skatan-humor... hon är bara löjlig, och beter sig på ett sätt som platsar i just kvarteret skatan, men inte i en serie som ska vara någorlunda realistisk. För att inte tala om den feminine manlige kollegan som faller i gråt eller dansar nån märklig dans i affekt över att Rasmus ska fria...

Försvinner detta märkliga försök till att göra om serien till en humorserie igen, eller fortsätter det på samma vis?
  • nnnnnnnn

Tror Helle fasas ut ganska snabbt, men serien är ganska ojämn.
    Blir dock aldrig helt kass, enligt mej, utan går att se även om den går upp och ner i sevärdhet och kvalitet.

• Anonym (Rita)
    nnnnnnnn skrev 2021-09-11 21:47:34 följande:

Tror Helle fasas ut ganska snabbt, men serien är ganska ojämn.
    Blir dock aldrig helt kass, enligt mej, utan går att se även om den går upp och ner i sevärdhet och kvalitet.

Ok - tack!! Då ska jag inte ge upp på den trots allt!
  • Plupp73

Jag älskade säsong 4. Fullständigt älskade. Det är den säsongen då Lea träder in...

• Anonym (Rita)
    Plupp73 skrev 2021-09-11 22:56:36 följande:

Jag älskade säsong 4. Fullständigt älskade. Det är den säsongen då Lea träder in...

Åh - det låter ju lovande! Tack!!
Svar på tråden Finns det nån som sett tv-serien Rita???