• Flygaren

    Hur ofta blir det plus efter avläsningstiden egentligen?

    Testnarkoman här!

    Jag har sedan i onsdags tagit 5 tester från CB som ALLA har visat plus EFTER avläsningstiden. Är det så jäkla vanligt?

    Idag, med morgonurinen, kom det fortfarande efter avläsningstiden men bra mycket snabbare och betydligt starkare.

    Någon som känner igen sig?

    Mår för övrigt skitilla, men har fått en liten blödning idag.

    Lägger upp en bild på testet från imorse.

    Vore sjukt tacksam för några svar, mest för att få prata om det.

  • Svar på tråden Hur ofta blir det plus efter avläsningstiden egentligen?
  • Mortiscia80

    Ja det är vanligt, men man kan inte lita på resultatet. Det kan vara falska positiva, de enda pålitliga svaren får man inom testtiden. Är det negativt då så är det.

  • Flygaren

    Ja, jag räknar de som negativa, allt annat vore dumt. Men är det så vanligt att få positivt efter avläsningstiden fast man inte är gravid? 5 gånger på raken, trodde det var något som hände då och då inte HELA tiden som verkar vara fallet :(

  • Pewc
    Flygaren skrev 2021-09-11 20:57:32 följande:

    Ja, jag räknar de som negativa, allt annat vore dumt. Men är det så vanligt att få positivt efter avläsningstiden fast man inte är gravid? 5 gånger på raken, trodde det var något som hände då och då inte HELA tiden som verkar vara fallet :(


    Det har bara hänt mig dom gångerna när jag faktiskt har varit gravid! Håller tummarna för att det är samma för dig :)
  • Stålmamma

    Har aldrig varit med om det om det inte från början varit svagt positivt då har det blivit starkare efteråt

  • Meg3000

    Tycker de här CB testerna är jättedåliga och otydliga. De digitala är bäst. Testa en sån, de är oftast alltid rätt.

  • Värphönan

    Jag har fått positiva test med cb efter avläsningstiden, de är lite ökända för det tyvärr, iaf när man läser trådar här på fl.

    varit negativt varje gång för mig när det blivit på det viset så jag använder inte deras tester längre.

  • Nath91

    Är i samma sits som dig flygaren ! Är uppe på 8 CB-early test haha ???? första 2 negativa , de sista 6 är precis så som du beskriver det . Blir positiva efter tiden gått ut , efter typ 1 timme . Men det går snabbare o snabbare, och för varje ggn blir de ?starkare ? i färgen . Om min mens är regelbunden ska den komma nu på fredag . Är alltså i bim-4 .

    Jag vet att man inte ska avläsa efter tiden gått ut , men man vill ju så gärna .

    Hoppas hoppas ????????

  • svansmamman
    Nath91 skrev 2021-11-10 00:43:35 följande:

    Är i samma sits som dig flygaren ! Är uppe på 8 CB-early test haha ???? första 2 negativa , de sista 6 är precis så som du beskriver det . Blir positiva efter tiden gått ut , efter typ 1 timme . Men det går snabbare o snabbare, och för varje ggn blir de ?starkare ? i färgen . Om min mens är regelbunden ska den komma nu på fredag . Är alltså i bim-4 .

    Jag vet att man inte ska avläsa efter tiden gått ut , men man vill ju så gärna .

    Hoppas hoppas ????????


    Sagt med all välmening men varför fortsätter du testa med cb early när resultaten blir som de blir och du ändå inte litar på resultatet som kommer inom testtiden? Är det inte bättre att bara testa med cb digital och slippa fundera på resultatet? Glad
  • MrsJenka

    Det känns nästan som att det här med att cb:s tester visar positivt efter provtagningstiden är ett sätt för dem att tjäna extra pengar.

    De vet ju att det finns folk som vid mista lilla hopp köper ytterligare tester, samtidigt som de skriver ut att det bara är positiva svar under testtiden som räknas som plus.

    Fult av dem.

    Det är klart att de som företag inte kommer "rätta till problemet med falska plus efter testtiden" eftersom det gör att de tjänar massor med pengar. Men det är äckligt av dem.

    Egentligen borde vi gemensamt bojkotta testtillverkare som inte rättar till kända problem!

  • Lily89


    Tog ett CB plus för någon vecka sedan (översta), tittade efter 5 timmar då jag glömde bort det, då va det ett starkt plus.

    Tog andra efter, negativa. Så i mitt fall verkar det som jag fick ett falskt positivt efter avläsningstiden. Ej testat mig mer.
Svar på tråden Hur ofta blir det plus efter avläsningstiden egentligen?