• Malin1976

Låter du barnets pappa välja kläder till barnet själv?

Kom att tänka på en sak som inträffat mig på jobbet (om det var igår, eller för fem år sedan eller mittemellan säger jag inte) som jag fann komiskt.

En mamma kom och hämtade sina barn och tittade på flickans byxor å säger:
    -Men dom där kläderna tog inte jag fram igårkväll, har du bestämt över pappa nu?

Alltså tar mamman fram kläderna som pappan ska ta på barnen när dom vaknar. Och när barnet har andra kläder på sig så ser hon det självklart som att barnet bestämmer över pappan.
    Tanken finns inte att pappan kanske ville ta på barnen andra kläder eller att barnet kanske blött ner sig eller sölat och därför fått andra kläder.

Så nu undrar jag.... Låter du pappan klä barnet som han vill?

Jag gör det eftersom jag anser att han klarar det. Sen är vi lite oense om hur mycket kläder som ska tas på ute men det funkar ändå...

• Svar på tråden Låter du barnets pappa välja kläder till barnet själv?
  • Viran

Nja i bland. Han kan ta fram något, om jag inte tycker att det är bra så tar vi nått annat. Men han vet vilka kläder jag brukar ha till vad så¨det brukar inte vara några problem. Men i bland när jag inte är hemma så kan de har riktigt konstiga kläder på sig....

• lurksmulan

Ja men det är ju klart att han klarar av att ta på vår son kläder! Han är ju inte efterbliven!

Vad är man rädd för om man inte tillåter sin man klä på sitt eget barn? Att det inte ska matcha med färger? Att barnet ska komma till dagis iklädd gallonbyxor och lucianattlinne?

• MARIA99

ja det låter jag honom göra men han matchar sådär *he he*

• mamma37

Eftersom jag jobbat på dagis i många år så har den situationen inträffat som du beskriver!!
    Jag tror att en man inte tycker att det är lika viktigt som vi men det finns säkert undantag
    Huvudsaken är att man har kläder på sig!!!Säger min man i allafall!!!

• mira

men vad är det som gör det? jag och min sambo är väldigt jämlika i mkt annat när det gäller hemmet - som matlagning, städning m.m. men just när det gäller lillans kläder tycker han det är "svårt" och frågar ofta mig vad hon ska ha på sig. det är jag som köper merparten av kläderna och när han valt vad hon ska ha på sig brukar det inte alltid passa så bra ihop.

• Kattfot

Kom på en rolig sak, hör väl inte direkt hit men...

Jag hade varit bortrest en vecka och skulle hämta hem barnen från dagis.
    När jag kom dit skiner fröken upp och säger:
    Åh vad skönt att mamma är hemma, nu får Elias byta till rena kläder.
    Ni må tro att jag tappade hakan, men nu kan jag skratta åt det

Till ämnet:
    Ja min sambo klär barnen utan att jag lägger mig i

• Malin1976

lurksmulan: galonbyxor och lucialinne???

• Ancha

Min sambo klär ofta lillebror i stora systers kläder
    Så jag brukar ta fram kläder som sonen ska ha

• Malin1976

Kattfot: Förstår att du tappade hakan!

• Amanda86

Absolut! Nu har jag inga barn ännu men väntar barn och självfallet kommer ju min pojkvän få välja kläder till barnet men det kan ju bero på att han är rätt klädintresserad.

Svar på tråden Låter du barnets pappa välja kläder till barnet själv?