• Vinterdag

    Vad vill han?

    Jag har dejtat en kille i 2 månader nu som ger mig dubbla signaler. När vi ses är han väldigt go och visar mycket känslor, vill att jag ska vara honom nära hela tiden. De första veckorna vi skrev med varandra på sociala media så skrev han väldigt ofta men nu har skrivandet avtagit, jag har tagit upp det en gång och då sa han att det var mycket på jobbet. Men det är lika även på helger när vi inte kan ses. Vi ses varannan helg då vi inte har barnen hemma. Förra helgen när jag åkte så skrev han att det blev tomt utan mig hos honom. Han skriver att han saknar mig, att han trivs med mig, att han vill bygga vidare på det vi har o.sv

    I fredags så frågade jag spontant om vi skulle ses trots att han hade barnen hemma. Vi har 11 mil mellan oss så det tar en stund att åka men han blev väldigt glad att jag frågade och ville jätte gärna att jag skulle komma. Så jag åkte dit. När vi umgåtts i 2 timmar sa han att jag måste åka för att hans son skulle vakna snart och att han var trött.

    Han har även börjat öppna siig en del för mig.

    Men jag vet inte vart vi står då han ger mig så dubbla budakap.?

    Vad ska jag göra, jag börjar verkligen tycka om den här killen men att vänta i 5 Tim på ett svar på ett meddelande gör mig inget gott.

  • Svar på tråden Vad vill han?
  • MrsPJ

    Vilka är de dubbla signalerna menar du? Han kanske inte är redo att låta dig träffa barnet än vilket är helt normalt och att ha mycket på jobbet är också normalt. Man kan inte vara klistrad vid sin tele jämt.

  • Vinterdag

    Även om det är helg så kan det gå 5 timmar innan han svarar på en konversation vi har via social media. Jag kräver absolut inte att få träffa barnen redan. Det har jag full förståelse för. M

  • Magical

    Ni har setts i 2 månader och då inte så mycket eftersom ni har barn och 11 mil emellan. Hur många gånger har ni egentligen setts? Det kan väl inte vara mer än ca 4-6 gånger? Det är lite för kort för att veta hur man vill gå vidare, även om man pratar online eller på telefonen däremellan. 

    Att vänta i 5 timmar på ett meddelande är i min värld rätt så normalt. Man kanske jobbar, man har fullt upp med barnen, man sover, äter, handlar, tvättar - ja det finns mycket man kan göra där man inte alltid har en dator eller mobil på sig. Folk är olika. Du kanske är som jag och alltid har telefonen nära dig, men alla är inte så. När jag mötte mannen jag idag är gift med trodde jag nästan han var dum i huvudet för han skrev enbart till mig efter 21 på kvällen. Det visade sig att på arbetstid hade han inte tid/tycker inte man ska göra det på arbetstid, han hade full rulle med 3 rätt små barn så han ville inte skriva med mig förrän efter de somnat så att han kunde fokusera på att bara skriva till mig utan att bli avbruten + att barnen fick sin tid med pappa utan att hans fokus gick till mig (bra gjort av honom - många föräldrar som sitter med mobilen hela tiden de är med barnen). När jag fattade det här fick jag ett lugn inom mig. 

    Trist att du fick åka 11 mil och sen åka hem rätt snart. Hade ni inte prata om ifall du skulle sova över? Jag tänker att det är lite fort också, att presentera någon för barnen efter så kort tid. 

    Jag tycker inte det ni är i = dubbla signaler. Det är helt enkel så här i början när man dejtar någon, speciellt när man har barn. 

  • Vinterdag

    Vi har träffats 6 gånger under dessa 2 månader. 3 av gångerna har jag stannat hela helger hos honom.

    Nu i fredags hade vi sagt att att jag skulle åka hem på kvällen men antog väl att det skulle bli lite längre än 2 timmar.

    Även när det är helg så kan det gå 5 timmar innan han svarar och även när barnen sover.

    Vid de tillfällen vi setts så har han aldrig ljudet på på sin mobil. Tittar han till den så svarar han inte på meddelanden han fått.

    Förra helgen när jag sov kvar så vaknade jag tidigt på morgonen av att han är på sin mobil gömt under täcket ????

    Jag har full förståelse för att man inte presenterar barnen så snabbt. Inget jag heller vi göra än så det är absolut inte där mitt dilemma ligger.

    Jag har dock lite äldre barn som är mer självgående. Jag har alltid min mobil nära och svarar ganska snabbt på meddelanden jag får.

  • Mortiscia80

    Jag ser inga dubbla signaler. Jag tror de flesta killar inte är såna som sitter och skickar meddelanden hela dagarna. Om du får för dig att hälsa på honom spontant en annan gång kan det vara bra att få tydligt hur länge ni isf kan umgås.

  • Vinterdag

    Så ni tycker inte det är något att dunder och oroa sig över. Idag har han bara skickat 2 meddelanden på hela dagen och det sista var vid 16 tiden.

    De första veckorna skickade han väldigt ofta och nu nästan inget.....

  • Connie07
    Vinterdag skrev 2021-09-13 00:38:01 följande:

    Så ni tycker inte det är något att dunder och oroa sig över. Idag har han bara skickat 2 meddelanden på hela dagen och det sista var vid 16 tiden.

    De första veckorna skickade han väldigt ofta och nu nästan inget.....


    Skicka inte sms då ofta.Vänta tills han hör av sig.Tar han initiativet att antik visa att han tänker på dig?Du ska inte behövs vänta och vara orolig varför han inte svarar.Svara inte tillbaka direkt,då börjar han blir för bekväm kanske.
Svar på tråden Vad vill han?