• Inteamanda

    Slem i halsen

    Vår lilla tjej på snart 3 månader verkar ha fått en förkylning. Framför allt är hon slemmig i halsen och hon har svårt att svälja det.

    Vad gör jag för att lösa upp slemmet? Delammar sen två veckor tillbaka, men jag pumpar mest för hon vill inte ha bröstet annars hade jag maratonammat. Gav en del koksalt vilket resulterade i en rejäl och slemmig spya. Ska jag försätta med koksaltet? Nässug hjälper inte för det sitter inte i näsan utan i svalget. Någon som har något annat bra tips? Går just nu inte att lägga henne på rygg.

  • Svar på tråden Slem i halsen
  • Inteamanda

    Ingen som har något bra tips? Hon varit lite snuvig och hostig de senaste dagarna men det här slemmet kom från ingenstans nu på kvällen och hon har fått svårt att äta.

  • Anonym (Mamma till 6)

    Tycker du ska ringa 1177 när hon har svårt för att äta. Har hon feber?

  • Inteamanda
    Anonym (Mamma till 6) skrev 2021-09-12 23:43:15 följande:

    Tycker du ska ringa 1177 när hon har svårt för att äta. Har hon feber?


    Nej, ingen feber. Hon har svårt att äta, men har bara haft det de senaste timmarna så hoppas att det ger sig, annars får jag ringa tänker jag. Känns också som att ersättning bara gör slemmet värre, men det är svårt när det inte riktigt finns något alternativ
  • Anonym (Mamma till 6)
    Inteamanda skrev 2021-09-13 00:01:16 följande:

    Nej, ingen feber. Hon har svårt att äta, men har bara haft det de senaste timmarna så hoppas att det ger sig, annars får jag ringa tänker jag. Känns också som att ersättning bara gör slemmet värre, men det är svårt när det inte riktigt finns något alternativ


    Kan du pumpa oftare ett tag så blir det kanske lite mindre ersättning om det gör det än mer slemmigt?
  • Inteamanda
    Anonym (Mamma till 6) skrev 2021-09-13 00:06:45 följande:

    Kan du pumpa oftare ett tag så blir det kanske lite mindre ersättning om det gör det än mer slemmigt?


    Ja, det är bra idé. Ska försöka göra det och powerpumpa samt iaf erbjuda bröstet. Ringde 1177 och de sa att vi kunde vattna ner ersättningen så den blev tunnare.
  • Anonym (Mamma till 6)
    Inteamanda skrev 2021-09-13 08:19:34 följande:

    Ja, det är bra idé. Ska försöka göra det och powerpumpa samt iaf erbjuda bröstet. Ringde 1177 och de sa att vi kunde vattna ner ersättningen så den blev tunnare.


    Det tycker jag lät som en dålig idé av samma anledning som man inye ger vatten till bebisar och konstigt råd av 1177 då får hon ju inte i sig den näring hon behöver.
Svar på tråden Slem i halsen