Hjälp mig att rädda mitt äktenskap
Jag har skapat det här kontot för att jag känner att jag behöver hjälp med att rädda mitt äktenskap, jag vet bara inte riktigt hur ännu. Kanske är det för att hjälpa mig att strukturera mina egna tankar och känslor, kanske är det för att ventilera eller för att söka råd.
Jag vet bara att jag älskar min fru, oerhört mycket och jag vet att hon älskar mig. Vi brukade vara varandras bästa vänner och vi gjorde allt för varandra. Numera provocerar vi bara varandra, bråkar ofta och säger taskiga och sårande saker, vi vet precis vad vi ska säga för att nå under bältet, ett lågintensivt krig som inte vill dö ut. Då och då säger någon att vi inte orkar mer eller att vi inte älskar den andra mer, att det är slut nu, kanske i kombination med någon dramatisk gest, men vi ångrar oss direkt, oftast i det tysta och berättar först att vi ångrade det vi sa när vi har blivit sams igen. Vårt sexliv är sargad men inte dött.
Utåt sett är vi det perfekta paret, starka, lojala, kärleksfulla, samspelta och ett stöd för vår omgivning. Ytterst få vet hur det ser ut bakom fasaden. Det är lätt att ge upp, men vi har båda satsat så mycket och ingen av oss vill ge upp, vi har ju lovat att finnas där i nöd och lust. Vi båda behöver varandra på olika sätt, på många sätt. Vi är så ensamma utan varandra och ibland även med varandra.
Det har varit en turbulent helg, värre än många innan. Båda sårade, förtvivlade och trötta. Men idag har jag bestämt mig för att den här trenden måste brytas annars kommer det så småningom inte finnas något vi kvar. Jag har tänkt så många gånger innan.
Jag har bestämt mig för att vinna tillbaka min fru och mitt äktenskap, jag har inte råd att förlora.