• Metalbrutta

    !HJÄLP! Min nyfunna vän känns plötsligt ointresserad

    Hej! Jag har ett litet dilemma jag skulle behöva lite råd kring. Jag blev för några veckor sedan mamma till min dotter, kort därefter hörde en tjej av sig och fråga om vi skulle ta en vagnpromenad med våra bebisar (hennes är 10 veckor äldre än min) tillsammans, vi kände inte varandra men visste vilka vi var och hade gemensamma kompisar. Sagt och gjort börja vi umgås och kommer väldigt bra överrens, vi båda tog initiativet till att ses och hon sa verkligen att hon vill att vi ska bli vänner vilket var ömsesidigt. Vi åt parmiddag tillsammans, börja lära känna varandra och våra sambos kom bra överens. Jag köpte presenter tills hennes flicka och vi fick även mycket av dom. MEN.. nu helt plötsligt frågar hon inte längre om vi ska träffas. Vi har regelbunden kontakt på snap men det är mest jag som ställer frågor , frågar om vi ska ses osv. Ibland har hon glömt bort att vi ska träffas 2 dagar i rad och låter allmänt ointresserad när man frågar. Jag fattar inte, vi känner ju inte varandra än och vi är båda mammalediga och hon sa i början när vi träffades att det var bara att höra av sig så kunde vi träffas för hon är alltid hemma men nu är hon jämt upptagen ( vilket jag förstår) men jag är ganska trött på att vara den som frågar hela tiden, men känns genant att fråga henne om det när vi inte känner varandra än och hon är verkligen så himla underbar som person och någon jag så gärna vill hänga med, men jag har också ett liv och känslor och detta tar hårt på mig.. vad kan detta bero på och ni som känner igen detta hur har det gått för er och vad är era erfarenheter?

    Obs håll god ton i tråden tack!

  • Svar på tråden !HJÄLP! Min nyfunna vän känns plötsligt ointresserad
  • Anonym (Minna)

    Antingen tycker hon inte att ni är så bra vänner som du tycker att ni är, kanske känner hon att det inte känns riktigt rätt men vågar inget säga, och därför drar hon sig undan. Hon ångrar helt enkelt er vänskap tyvärr. Orkar du så fråga rakt ut om hon inte vill vara vänner längre.

    Eller så mår hon inte bra kanske, och drar sig undan därför. Du kan ju fråga hur hon mår.

    Något av det hade jag gjort. Kanske först frågat hur hon mår/har det egentligen för att du märkt att hon drar sig undan. Säger hon då att allt är bra, fråga om hon inte vill umgås med dig längre.

  • Metalbrutta
    Anonym (Minna) skrev 2021-09-13 17:05:25 följande:

    Antingen tycker hon inte att ni är så bra vänner som du tycker att ni är, kanske känner hon att det inte känns riktigt rätt men vågar inget säga, och därför drar hon sig undan. Hon ångrar helt enkelt er vänskap tyvärr. Orkar du så fråga rakt ut om hon inte vill vara vänner längre.

    Eller så mår hon inte bra kanske, och drar sig undan därför. Du kan ju fråga hur hon mår.

    Något av det hade jag gjort. Kanske först frågat hur hon mår/har det egentligen för att du märkt att hon drar sig undan. Säger hon då att allt är bra, fråga om hon inte vill umgås med dig längre.


    Ja sanningen svider ibland, får försöka prata med henne.. känns bara förjävligt om det nu är så
  • Anonym (Becka)

    Det låter som att ert umgänge varit rätt intensivt, med tanke på hur mycket ni hunnit med på bara några veckor. Hon kanske känner att det blivit lite för mycket. I så fall är det fullt möjligt att hon vill fortsätta att vara din vän, men inte en bästis som man hör av sig till varenda dag.

  • Anonym (aaa)

    Hur mycket har ni hunnit umgås egentligen? Du skriver att du fick barn för några veckor sen men ändå har ni hunnit med parmiddagar osv? 

    När jag hade barn som var ett par veckor gammalt orkade jag knappt umgås med någon. man sov lite dåligt osv, hon kanske ha kommit in i en sån fas med sitt barn? Då orkar man kanske inte. 

  • Metalbrutta
    Anonym (aaa) skrev 2021-09-13 18:03:55 följande:

    Hur mycket har ni hunnit umgås egentligen? Du skriver att du fick barn för några veckor sen men ändå har ni hunnit med parmiddagar osv? 

    När jag hade barn som var ett par veckor gammalt orkade jag knappt umgås med någon. man sov lite dåligt osv, hon kanske ha kommit in i en sån fas med sitt barn? Då orkar man kanske inte. 


    Mitt barn är 8 veckor och hennes är snart 4 månader.. japp man kan bli chockad men jag blev pigg redan 1 vecka efter förlossningen så har inte varit något problem. Dessutom är det hon som har bjudit oss på mat :)
  • Dexter dot com

    Backa lite och se om hon tar kontakt med dig. Att vara vänner innebär ju inte att man måste höras och ses hela tiden och ni verkar ha träffats rätt intensivt. Vill hon vara vän med dig så hör hon av sig och hör hon inte av sig så kanske hon inte tyckte ni klickade tillräckligt bra.

Svar på tråden !HJÄLP! Min nyfunna vän känns plötsligt ointresserad