Vad är felet med min chef?
Vad är det för fel på min chef? Personen är tillfälligt min chef sen vår tidigare slutade och vi letar ny. Jag har jobbat med personen i flera år och alltid behövt samarbeta med honom på något sätt.
Personen hälsar ganska ofta inte på mig och även andra har jag hört. Han sa tidigare (även nu) aldrig tack osv. Slutade att jag gick till dåvarande chef och tog upp det här efter otrevliga mail till mig och annan kollega. Det blev aningen bättre, men han var då trevlig på ett falskt sätt.
Ber jag den här personen om en tjänst blir det sällan gjort, känner mig ignorerad och bortprioriterad, har inte kännt samma av någon tidigare chef/kollega. Spelar ingen roll om jag mailar och får svar att han ska göra saker, det blir sällan gjort och jag får fixa saker själv till slut. Kan även bli så att jag inte får information jag skulle behöva, som jag tidigare fått av andra som haft hans roll på jobbet.
Blir osäker i hans omgivning och har hört från andra kollegor (de som inte är hans vänner sen innan han var i ledningen) att han ibland inte hälsar på dem heller eller ignorerar dem om de behöver prata med honom. Trodde först att det bara var mot mig han betedde men sig inte vara så.
Kan bli ignorerad flera dagar och sen kommer: Hej, Hur har dagen/veckan varit? Känns aldrig genuint. Har tänkt att jag säkert är en för snäll person som är lätt att trampa på. Är det våga ta massa plats och vara otrevlig som är nyckeln till framgång? Han umgås med och är trevlig mot andra väldigt snälla kollegor.