• Anonym (Lycklig)

Längtar så efter bebis som snart är här - men vad får man inte missa som ny förälder?

Har längtat efter att bli mamma i snart 10 års tid. Nu är bebis alldeles snart här.

Vad får man inte missa som alldeles ny förälder? Vad önskar ni i efterhand att ni gjort som ni inte gjorde? Är verkligen så förväntansfull just nu, trodde så länge att jag aldrig skulle bli mamma så det är en del overklighet över detta. Så - tips?

• Svar på tråden Längtar så efter bebis som snart är här - men vad får man inte missa som ny förälder?
  • Anonym (Löjrom)
    Anonym (Lycklig) skrev 2021-09-13 19:00:29 följande:

Har längtat efter att bli mamma i snart 10 års tid. Nu är bebis alldeles snart här.

Vad får man inte missa som alldeles ny förälder? Vad önskar ni i efterhand att ni gjort som ni inte gjorde? Är verkligen så förväntansfull just nu, trodde så länge att jag aldrig skulle bli mamma så det är en del overklighet över detta. Så - tips?

Et namn, så du slipper kalla ditt barn för bebis, det är så opersonligt.
  • Anonym (Skriv ner!)

Åh grattis! Jag vill tipsa om att anteckna mycket, man tänker att man ska komma ihåg så mycket men det gör man ju inte. Så skriv ner när ni fick åka från bb, första barnvagnspromenaden, första badet etc! Jättekul för barnet att veta när han/hon blir äldre :)

Och stressa inte ihjäl dig över amning - funkar det inte så funkar det inte, man är inte sämre mamma för att man ger ersättning:)

• Anonym (Löjrom1)
    Anonym (Löjrom) skrev 2021-09-13 19:21:29 följande:
    Et namn, så du slipper kalla ditt barn för bebis, det är så opersonligt.
    Du kan ju börja med att hitta på ett eget nickname, opersonligt att ta nån annans Cool
  • Anonym (Lycklig)
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-13 19:36:09 följande:

Grattis

Tack. Verkligen. Så förväntansfull!
    Anonym (Skriv ner!) skrev 2021-09-13 19:32:04 följande:

Åh grattis! Jag vill tipsa om att anteckna mycket, man tänker att man ska komma ihåg så mycket men det gör man ju inte. Så skriv ner när ni fick åka från bb, första barnvagnspromenaden, första badet etc! Jättekul för barnet att veta när han/hon blir äldre :)

Och stressa inte ihjäl dig över amning - funkar det inte så funkar det inte, man är inte sämre mamma för att man ger ersättning:)

Ah, smart! Ska köpa en sån ?mina första...? bok och anteckna i, vet att kag tyckte det var så kul att läsa i min egen sån bok när jag blev äldre sen
Svar på tråden Längtar så efter bebis som snart är här - men vad får man inte missa som ny förälder?