• Mon 13 Sep 2021 22:42
    851 visningar
    4 svar
    4
    851

    Ingen mens efter provera kur?

    Hej på er

    Jag fick provera utskrivet för att framkalla min mens. Jag började äta tabletterna den 27/8 och åt dom under 10 dagar.

    Jag fick till mig från läkaren att en blödning bör komma 2-5 dagar efter avslutad kur och att denna blödning räknas som mens.

    Nu är jag dock inne på dag 9 efter avslutad kur.

    Är det någon här som har erfarenheter utav detta?

  • Svar på tråden Ingen mens efter provera kur?
  • Anonym (A)
    Tue 14 Sep 2021 07:02
    #1

    Har du tagit ett graviditetstest? Blödningarna brukar utebli vid graviditet.

  • Tue 14 Sep 2021 09:17
    #2
    Anonym (A) skrev 2021-09-14 07:02:26 följande:

    Har du tagit ett graviditetstest? Blödningarna brukar utebli vid graviditet.


    Vart hos Gynekologmottagningen och gjort både vul och gravtest samma dag som jag började med provera.
  • Anonym (A)
    Tue 14 Sep 2021 19:57
    #3
    Jossanfine skrev 2021-09-14 09:17:42 följande:

    Vart hos Gynekologmottagningen och gjort både vul och gravtest samma dag som jag började med provera.


    Jag hade tagit ett nytt test för säkerhets skull och om det var negativt hade jag ringt till gyn och frågat. Jag har alltid blödit efter proverakur.
  • Wed 15 Sep 2021 11:20
    #4

    Jag har alltid börjat blöda efter Provera-kur - antingen innan den e slut eller max en dag efter. Dock har jag läst om flera där det inte kommit igång som tänkt (1-3 veckor efteråt) så uppenbarligen kan det bli så utan någon egentlig orsak. Men jag hade också ringt gyn och kollat vad de tycker. Lycka till <3

Svar på tråden Ingen mens efter provera kur?