Gravid och vill bryta kontakten helt med pappan?
Känner att det räcker nu.. jag är gravid i vecka 19..
Det har varit bråk med pappan från dag ett , jag kanske inte är den lättaste att komma överens med nu med hormoner och allt heller men han har betett sig riktigt illa..kallat mig för riktigt hemska saker bland annat.
Jag får inte ha sex sen några veckor pga grav. komplikationer , jag sa att det är ok att han har sex med andra men skyddat .. han berättade att han hade haft sex med en annan , först ljög han men erkände sen att det var oskyddat. Jag blir så äcklad så jag knappt klarar av att se honom längre.
Igår hotade han mig med att jag inte ska få amma barnet .. för att jag sa att jag inte vill träffa honom på ett tag och inte ville låna ut pengar till honom (han ska precis börja på ett nytt jobb). Jag har två barn sen innan som jag har ammat länge och det är jätteviktigt för mig..
Pappan och jag bor inte tillsammans och han dricker varje dag nu (ganska mycket) , han har sagt att han ska sluta snart men det har jag svårt att tro på.
Egentligen skulle jag behöva hjälp av honom eftersom jag inte får lyfta tungt osv och kanske hjälp ekonomiskt också sen .. men jag kan nog klara mig utan tror jag om jag får hjälp av vänner och familj.
Borde jag bryta kontakten helt med honom? Är det bättre att inte ha en pappa till barnet i magen än att ha en pappa som beter sig så här och bara får mig att må dåligt?
Hur skulle ni gjort?
Och vad kan han kräva sen? Jag vet att det är fel att försöka hindra honom helt från att träffa barnet även om det känns just nu som att det skulle vara bäst..