• Anonym (Therese)

    Min kille är homofob

    När jag föll för min kille var han underbar och förstående. Sedan har mindre attraktiva sidor hos honom krupit fram.

    När jag tar upp det faktum att jag är bi, att det är en del av min identitet även om jag inte lever ut den nu då vi har ett monogamt förhållande , så förminskar han det .

    Han säger också att det är lika onaturligt som pedofili att vara homo eller bi.

    Att ?visst kan du vara bi men man behöver inte leva ut det för det är sjukt som pedofili?

    Han är religiös och tror stenhårt på heteronormen.

    Vi har barn ihop och han tar vid denna diskussion upp hur illa det skulle göra barnet om jag var ihop m en kvinna (i framtiden)

    Jag blir ledsen arg och sårad.

    Vad göra? Kan man fortsätta med en person med dessa åsikter?

  • Svar på tråden Min kille är homofob
  • Anonym (Nej)

    Nej man kan faktiskt inte det. Han beter sig fruktansvärt mot dig! Vill du att era barn ska växa upp med att behöva se det? Tänk om nån av dem är avvikande från cis-normen! Och att öht växa upp i ett hem med sånt hat, det är inte ok.

  • Anonym (A)
    Anonym (Nej) skrev 2021-09-14 21:37:54 följande:
    Nej man kan faktiskt inte det. Han beter sig fruktansvärt mot dig! Vill du att era barn ska växa upp med att behöva se det? Tänk om nån av dem är avvikande från cis-normen! Och att öht växa upp i ett hem med sånt hat, det är inte ok.
    Du har så rätt.
  • Anonym (Men)

    Men ni har ju barn tillsammans, det är lite sent att fundera på om ni är överens om sådana grundläggande saker. Låt bli att prata om detta, om allt annat är bra känns det onödigt att ni ska gå isär med tanke på ert barn. Kom överens om att inte diskutera detta, om ni inte skulle hålla ihop i framtiden har han ingenting att säga till om ifall du träffar en kvinna. Ert barn kommer vara kring hans åsikter oavsett, bryt inte upp familjen för något som ändå inte kommer förändras med det.

  • Anonym (Men)
    Anonym (Nej) skrev 2021-09-14 21:37:54 följande:

    Nej man kan faktiskt inte det. Han beter sig fruktansvärt mot dig! Vill du att era barn ska växa upp med att behöva se det? Tänk om nån av dem är avvikande från cis-normen! Och att öht växa upp i ett hem med sånt hat, det är inte ok.


    Pappan kommer vara densamma så hur TS än gör kommer barnen växa upp i ett sådant hem. Det är ju försent att ändra på nu.
  • Anonym (man)
    Anonym (Therese) skrev 2021-09-14 21:24:06 följande:

    När jag föll för min kille var han underbar och förstående. Sedan har mindre attraktiva sidor hos honom krupit fram.

    När jag tar upp det faktum att jag är bi, att det är en del av min identitet även om jag inte lever ut den nu då vi har ett monogamt förhållande , så förminskar han det .

    Han säger också att det är lika onaturligt som pedofili att vara homo eller bi.

    Att ?visst kan du vara bi men man behöver inte leva ut det för det är sjukt som pedofili?

    Han är religiös och tror stenhårt på heteronormen.

    Vi har barn ihop och han tar vid denna diskussion upp hur illa det skulle göra barnet om jag var ihop m en kvinna (i framtiden)

    Jag blir ledsen arg och sårad.

    Vad göra? Kan man fortsätta med en person med dessa åsikter?


    Att du är bi är givetvis något du sk hålla gör dig själv Varför informerar du honom om det. Han är väl orolig att du ska påverka barnet negativt om detta börjar diskuteras.
  • Anonym (Sara)

    Jag hade faktiskt lämnat. Skulle inte kunna bo under samma tak med någon som har sådana åsikter. Synd om barnet men det kan inte hjälpas. Och sedan tycker jag absolut du kan bli tillsammans med en kvinna istället, om du vill så klart. Skit i hans dumma åsikter.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Men) skrev 2021-09-14 21:44:25 följande:
    Pappan kommer vara densamma så hur TS än gör kommer barnen växa upp i ett sådant hem. Det är ju försent att ändra på nu.
    Det är alltid bättre att minska skadan genom att minska tiden de spenderar med en sån idiot.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Men) skrev 2021-09-14 21:44:25 följande:
    Pappan kommer vara densamma så hur TS än gör kommer barnen växa upp i ett sådant hem. Det är ju försent att ändra på nu.
    Dessutom handlar det inte bara om barnen. TS lider också av relationen och är olycklig.
  • Postman

    Du är bi och han är religiös och tror stenhårt på hetronormen, hur fann ni ens varandra kan jag känna då. Har du verkligen inte annat detta innan?

  • Anonym (Frida)

    Så oattraktivt när någon har den synen på läggningar.

    Så oattraktivt när folk verkligen förminskar vad som helst. Religion, hudfärg, husdjur, osv.

    Vad gör han om erat barn blir vi? Trans????? Homo???

Svar på tråden Min kille är homofob