• Chicic

    Jeans - hjälp!

    Hej!

    Har grava problem med min garderob för tillfället.

    Är 43 år och fattar inte hur jag ska klä mig.

    Älskar jeans med hög midja som är lite bredare och halvkorta i benen, såna som e moderna nu. Levis 521 tex.

    Men ser ju att min 19-åriga sons tjejkompisar har såna? aldrig någon i min ålder.

    Har ni som är lite äldre oxå hakat på ?nya? jeanstrenderna? Eller upplevs jag som en ?boomer? som försöker va 19 igen????

  • Svar på tråden Jeans - hjälp!
  • neverpreggo

    är inte det "mom jeans"? Det är inne nu men ingen skulle höja ögonbrynen om en mamma hade det :)

  • Duckan

    Hittar inte nån modell som heter 521 men tänker också att det är mom jeans som beskrivs. Här i stan har alla det i alla åldrar.
    Ja, inte jag själv då som är kort och inte ser klok ut i hög midja men om jag kunde skulle jag säkert dra på mig det.

  • BuoBä

    Att inte så många i vår ålder har den typen jeans tror jag beror på att när vi var unga så var det extremt låg midja som gällde, så vi har vant oss vid att det är så byxor ska sitta. Även om man aldrig hade de där jeansen som knappt gick över det nödvändigaste, så har byxmidjan varit under naveln länge.

    Jag köpte ett par byxor nyligen som verkligen sitter i midjan, och det kändes som om jag dragit upp dem i armhålorna. Men beroende på figur kan det vara mycket mer klädsamt med hög midja som håller in "muffintoppen".

  • Duckan

    Går ej att öppna länken. Jag var inne på Levi´s sida och kollade men där finns det ej en sån modell men som sagt, jag anar vad du menar.

  • Duckan
    Men beroende på figur kan det vara mycket mer klädsamt med hög midja som håller in "muffinstoppen".

    För mig är det just tvärtom! Magen får fritt spelrum i hög midja. Ser inte klok ut.

  • BuoBä
    Duckan skrev 2021-09-15 12:58:32 följande:

    Men beroende på figur kan det vara mycket mer klädsamt med hög midja som håller in "muffinstoppen".

    För mig är det just tvärtom! Magen får fritt spelrum i hög midja. Ser inte klok ut.


    Ja, för min del måste de vara rätt skurna bak, för annars ser min platta rumpa ut att var två mil lång. o.O

    Så det är bättre när inte alla måste följa exakt samma mode, utan folk kan välja det de trivs och passar bäst i.
  • Chicic

    Verkar inte finnas sådana jeans jag har på mig mer? Vintage Levis 521, om jag googlade det kom de upp. Har köpt dem på Myrorna. Loppis-nörd som jag är.

  • Duckan

    Ts, skulle säga att det är sk mom jeans som vi skrev. Kanske inte Levi´s har men alla andra märken har såna modeller. Om du trivs i det så kör på bara!

  • Chicic
    Duckan skrev 2021-09-15 14:24:32 följande:

    Ts, skulle säga att det är sk mom jeans som vi skrev. Kanske inte Levi´s har men alla andra märken har såna modeller. Om du trivs i det så kör på bara!


    Ja, nåt sånt är det. Så svårt med åldern, bara. Kanske dags att lära sig att strunta i vad andra tycker och bara köra

    Magtröjor och neon-färger kan jag ju skippa. Hahaha. Sålänge inte mina tonårssöner skäms så borde det funka. Tack för era svar!
  • Susanne110

    Jag tycker att Levi's 501 i tjejmodellen är fruktansvärt sköna och snygga. De passar i alla åldrar och alla kan känna sig snygga och moderna i dom. Tycker verkligen du ska prova ett par sådana. 👖👍😍 Lycka till. 

Svar på tråden Jeans - hjälp!