• Angelika07

Extrem kissnödig! Kan det vara ett symptom?

Ska ha BIM kommande dagarna, har lite oregelbunden mens så är osäker när exakt. Sen några dagar tillbaka är jag extrem kissnödig. Känner ett tryck när jag är kissnödig och känner att jag måste gå och kissa så fort det går. Känner att det är jobbigt att hålla in kisset, haha. Kan det vara ett symptom eller kanske urinvägsinfektion? Har inte ont när jag kissar eller andra symptom. Det känns som något sitter och trycker på min blåsa...

• Svar på tråden Extrem kissnödig! Kan det vara ett symptom?
  • Anonym (6 ggr)

Nja, så tidigt har det aldrig kommit för mig. Däremot sen när magen trycker konstant. Men ta ett test på vad du tror är BIM. Gravid kan du ju vara även om detta inte är ett direkt gravsymptom. 

• Pope Joan II
    Angelika07 skrev 2021-09-16 19:09:07 följande:

Ska ha BIM kommande dagarna, har lite oregelbunden mens så är osäker när exakt. Sen några dagar tillbaka är jag extrem kissnödig. Känner ett tryck när jag är kissnödig och känner att jag måste gå och kissa så fort det går. Känner att det är jobbigt att hålla in kisset, haha. Kan det vara ett symptom eller kanske urinvägsinfektion? Har inte ont när jag kissar eller andra symptom. Det känns som något sitter och trycker på min blåsa...

Vad är det du tänker dig skulle trycka mot blåsan då?
  • Anonym (S)

Tror inte nånting kan trycka mot blåsan så tidigt? Men har för mig att man blir mer kissnödig pga hormoner också när man är gravid och det kanske kan komma så tidigt?

Det första symtomet jag har känt av har varit ont i brösten tror jag och lite som mensvärk ..

Och humörsvängningar haha..

• Angelika07
    Anonym (6 ggr) skrev 2021-09-16 19:16:50 följande:

Nja, så tidigt har det aldrig kommit för mig. Däremot sen när magen trycker konstant. Men ta ett test på vad du tror är BIM. Gravid kan du ju vara även om detta inte är ett direkt gravsymptom. 

Läste att det kan kännas så, men det är hormonellt i början. Sen när barnet växer så blir det ett annat slags tryck. Testar varje dag så får hoppas... negativt än så länge..
  • Angelika07
    Pope Joan II skrev 2021-09-16 19:36:44 följande:

Vad är det du tänker dig skulle trycka mot blåsan då?

Tror det är en mer en känsla, i början kan många få det men det är enbart hormonellt, iallafall vad jag läste om första veckorna.
Svar på tråden Extrem kissnödig! Kan det vara ett symptom?