• Anonym (Kan inte släppa honom!)

    Är jag kär eller vill jag bara ha honom/kåt?

    Jag kan verkligen inte gå vidare, jag kan inte släppa honom - Jag kanske endast vill ha fysiskt närhet?

    Kvinnor, har ni själva blivit ''tokiga'' i någon och sedan insett att ni kanske bara var sugen på endast en man. Så pass att andra män inte duger, utan det är bara HAN, den unika ni vill ha och absolut ingen annan.

    Det är en man i min närhet. Jag vet inte om detta är kärlek, men jag känner i alla fall att det är just honom jag vill ha och ingen annan.

    Känner ni igen er?

  • Svar på tråden Är jag kär eller vill jag bara ha honom/kåt?
  • Anonym (???)

    Har ni varit ihop innan? Har ni haft sex eller är det att du drömmer om hur det skulle vara? Har ni ens pratat? 

    Jag frågar för att din text är så generell så det är omöjligt gissa något eftersom vi inte vet bakgrunden. 

  • Anonym (Kan inte släppa honom!)
    Anonym (???) skrev 2021-09-17 06:59:47 följande:

    Har ni varit ihop innan? Har ni haft sex eller är det att du drömmer om hur det skulle vara? Har ni ens pratat? 

    Jag frågar för att din text är så generell så det är omöjligt gissa något eftersom vi inte vet bakgrunden. 


    Förlåt!

    Vi är vänner och aldrig varit ihop.
  • Anonym (Yes)

    Oh ja. Men jag är kär men tänker hela tiden på hur det skulle va att ha sex med honom. Vill inte ha nån annan.

  • Anonym (Kär.)

    Låter helt klart som du är kär. Nykär (fast än så länge obesvarad nykärlek).

    När man är nykär blir det ofta sådär, att bara den personen i hela världen är sexig. Man kan liksom se att ha någon annan är attraktiv men man känner inget inför det. Bara den personen.

    Jag skall inte säga att kärleken går över, för det vet jag inte. Men jag kan med säkerhet säga att NYkärleken går över och andra karlar kommer bli sexiga igen. Det där är en tidsbegränsad känsla det där med den där extremt monogama nykärleken när man inte ens kan fantisera om andra.

  • Anonym (Kär.)
    Anonym (Kär.) skrev 2021-09-17 07:45:48 följande:

    Låter helt klart som du är kär. Nykär (fast än så länge obesvarad nykärlek).

    När man är nykär blir det ofta sådär, att bara den personen i hela världen är sexig. Man kan liksom se att ha någon annan är attraktiv men man känner inget inför det. Bara den personen.

    Jag skall inte säga att kärleken går över, för det vet jag inte. Men jag kan med säkerhet säga att NYkärleken går över och andra karlar kommer bli sexiga igen. Det där är en tidsbegränsad känsla det där med den där extremt monogama nykärleken när man inte ens kan fantisera om andra.


    2 år med den känslan för kvinnor, upp till 4år för män är tydligen så länge den kan räcka.
Svar på tråden Är jag kär eller vill jag bara ha honom/kåt?