• Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen)

    JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt

    Jag kan verkligen inte gå vidare, jag kan inte släppa honom, hur mycket jag än fått bekräftelse att han inte är intresserad av mig, så är det en stor del i mig som säger motsatsen och jag blir lätt övertygad över min ''magkänsla''. Jag är strax över tjugo år (23 år) och har aldrig, aldrig någonsin varit såhär galen. Jag känner knappt igen mig själv. När jag säger galen, så menar jag verkligen att det måste vara något fel på mig. Sedan jag har träffat honom och föll för honom, så måste det samtidigt ha hänt något med min psyke. Jag är till och med beredd på att söka vård för denna besatthet eller vad det kan handla om. Jag har tidigare skapat trådar om detta och många av trådarna har bestått av svar där jag bör lämna honom ifred för att han inte är intresserad.


     

  • Svar på tråden JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen) skrev 2021-09-17 15:06:09 följande:

     Jag har tidigare skapat trådar om detta och många av trådarna har bestått av svar där jag bör lämna honom ifred för att han inte är intresserad.


     


    Så varför skapar du en till tråd? Du kommer få samma svar igen. Vill du vara en stalker. 
  • Anonym (hjälp)

    Du säger själv att det har hänt något med ditt psyke. Det är dig det handlar om. Du måste söka hjälp för det här om det påverkar din vardag negativt. 

  • Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen)
    Anonym (oooo) skrev 2021-09-17 15:09:45 följande:
    Så varför skapar du en till tråd? Du kommer få samma svar igen. Vill du vara en stalker. 
    Nej, det kommer jag inte. Jag medger härmed offentligt att jag är besatt. Något som många här har sagt att jag är, men jag har inte lyssnat, förs nu.
    Anonym (hjälp) skrev 2021-09-17 15:19:25 följande:

    Du säger själv att det har hänt något med ditt psyke. Det är dig det handlar om. Du måste söka hjälp för det här om det påverkar din vardag negativt. 



    Det är juste det jag säger. Men jag började med att skapa en tråd. Jag känner att det blir bäst så, som någon typ av första steg till att ta tag i allt detta på allvar.

    Eftersom jag även har skapat tidigare trådar, där folk sagt ditten och datten, men jag har vägrat att lyssna. Så att skapa denna tråd och samtidigt hoppas på att de tidigare användare numera förstår att jag accepterar nu att jag är en galning, att vad det nu är som spökar i min hjärna, så skall jag få hjälp för det.

    Jag vill också se om det kliver in någon som kan ge bra stöd. Som t.ex någon som har en erfarenhet om just detta ämne. Kanske kan ge ett bra svar när jag nu sagt att jag var inte såhär förut. Men något har hänt när jag träffade honom. Att kanske gå från ett hälsosamt och normala känslor, till ännu mera starkare känslor som endast kan förklara att det är sjukliga-starka-känslor det rör sig om.

    Jag vet t.ex att det finns en aktiv psykolog som brukar vara i forumet.

    Jag säger inte att jag skall få hjälp via forumet, utan jag skall söka vård. Men att det kan kännas skönt med stöd. Så det finns lite olika punkter till varför jag skapade tråden. Det känns skönt att skriva av sig, bl.a.
  • Anonym (blomma)
    Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen) skrev 2021-09-17 15:06:09 följande:

    Jag kan verkligen inte gå vidare, jag kan inte släppa honom, hur mycket jag än fått bekräftelse att han inte är intresserad av mig, så är det en stor del i mig som säger motsatsen och jag blir lätt övertygad över min ''magkänsla''. Jag är strax över tjugo år (23 år) och har aldrig, aldrig någonsin varit såhär galen. Jag känner knappt igen mig själv. När jag säger galen, så menar jag verkligen att det måste vara något fel på mig. Sedan jag har träffat honom och föll för honom, så måste det samtidigt ha hänt något med min psyke. Jag är till och med beredd på att söka vård för denna besatthet eller vad det kan handla om. Jag har tidigare skapat trådar om detta och många av trådarna har bestått av svar där jag bör lämna honom ifred för att han inte är intresserad.


     Hej!

    Förstår hur du känner och upplever man blir som besatt av personen. Men försök att tänka på att du är ung och kommer hitta någon som blir besatt i dig och tycker om dig för den du är. Försök att se över vad som är negativt med personen så kanske det blir lättare att släppa honom ur tankarna. 


  • Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen)
    Anonym (blomma) skrev 2021-09-17 15:47:13 följande:
    DET går inte på det sättet....Om du följt mina tidigare trådar, så förstår du hur tokig jag är i honom.
  • Anonym (När inget spelar någon roll)

    Jag förstår dig TS, jag har haft samma problem länge. Kan inte träffa ngn annan, eller iaf inte bli intresserad av någon annan. Har försökt. För mig har detta pågått i två år. Jag har accepterat att jag får leva med dessa känslor och kanske en dag så vaknar jag och känner mig fri. Men lätt är det inte. Vissa dagar är bättre än andra, men personen finns alltid med mig i tankarna, mer eller mindre. Kan trösta med att det känns bättre nu än för ett år sen så snart kanske det kan gå över. Tror att acceptans är det enda som gäller. Att acceptera att känslorna finns där, också bra attvdu insett det. Jag kan rekommendera meditation. Det har hjälpt mig att hitta ett inre lugn i allt.

  • Anonym (Råd)

    Mitt råd är att du behöver träffa en psykolog/kurator som kan hjälpa dig bena ut hur det kommer sig att du blivit så besatt i en man som behandlar dig som skräp. Därför att detta är vanligare än vad man tror. Du är ung och har möjligheten att reda ut det här så mönstret/ den osunda anknytningen kan kapas.

    Det är svårt att ta emot hjälp via ett forum och jag har följt dina trådar och läst alla råd och peppningar du har fått redan. Har du inte kunnat ta till dig ens något av dessa råd så sök dig bort från det här forumet. Skaffa hjälp via vårdcentral. De kan remittera dig vidare till tex carema Hjärnhälsan elr liknande.

    Du har insett på egen hand att du av någon anledning blivit besatt av den här killen. Och det är ett steg i rätt riktning.

  • Anonym (A)
    Anonym (Råd) skrev 2021-09-17 17:27:11 följande:
    Mitt råd är att du behöver träffa en psykolog/kurator som kan hjälpa dig bena ut hur det kommer sig att du blivit så besatt i en man som behandlar dig som skräp. Därför att detta är vanligare än vad man tror. Du är ung och har möjligheten att reda ut det här så mönstret/ den osunda anknytningen kan kapas.

    Det är svårt att ta emot hjälp via ett forum och jag har följt dina trådar och läst alla råd och peppningar du har fått redan. Har du inte kunnat ta till dig ens något av dessa råd så sök dig bort från det här forumet. Skaffa hjälp via vårdcentral. De kan remittera dig vidare till tex carema Hjärnhälsan elr liknande.
    Du har insett på egen hand att du av någon anledning blivit besatt av den här killen. Och det är ett steg i rätt riktning.
    Håller med
  • Anonym (Jag har förstått nu att jag är besatt/galen)
    Anonym (Råd) skrev 2021-09-17 17:27:11 följande:

    Mitt råd är att du behöver träffa en psykolog/kurator som kan hjälpa dig bena ut hur det kommer sig att du blivit så besatt i en man som behandlar dig som skräp. Därför att detta är vanligare än vad man tror. Du är ung och har möjligheten att reda ut det här så mönstret/ den osunda anknytningen kan kapas.

    Det är svårt att ta emot hjälp via ett forum och jag har följt dina trådar och läst alla råd och peppningar du har fått redan. Har du inte kunnat ta till dig ens något av dessa råd så sök dig bort från det här forumet. Skaffa hjälp via vårdcentral. De kan remittera dig vidare till tex carema Hjärnhälsan elr liknande.

    Du har insett på egen hand att du av någon anledning blivit besatt av den här killen. Och det är ett steg i rätt riktning.


    HAN HAR INTE BEHANDLAT MIG SOM SKRÄP!!

    Det är just tvärtom, han har varit/är den absolutaste underbaraste mannen/människan jag träffat och kanske därför jag blivit besatt av honom. Han sticker ut på ett positivt sätt. Verkligen bryr sig om andra människor. Intressant jobb, där han hjälper andra.


  • Anonym (Ung)

    Du är ung nu och du kommer att växa upp.En dag har du klarat av detta,men den dagen var inte idag.Jag tror på dig.

Svar på tråden JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt