• Anonym (…)

    Kvinnor, besväras ni av era flytningar?

    Jag upplever att jag flera gånger under cykeln besväras av flytningar. Några dagar är dom rikliga och vita och liksom kladdar ner hela underlivet. Känner mig så ofräsch.

    Några av dagarna är dom rikliga och genomskinliga och förstör mitt sexliv. Dom håller mig hela tiden våt. Jag behöver inte bli upphetsad och våt på riktigt då flytningen löser det. Vid penetrerande sex känner jag ibland ingenting. Det är för vått.

    Hur upplever ni era flytningar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, besväras ni av era flytningar?
  • Anonym (Nej)

    Har inte direkt besvärats av mina flytningar förutom fläckarna de lämnar i särskilt mörka underkläder. Också de gånger när det varit nån infektion och de kunnat ha konstig konsistens eller lukt. Men flytningar är ju ett bra tecken och bra smörjmedel.

  • Anonym (...)

    Avskyr flytningar, även om de sägs vara bra! Känner mig precis som du ofräsch och har alltid fläckar i trosorna.

  • Anonym (ÄL)

    Det där dagarna då de är rikliga, genomskinliga och gör att du är halkig/våt hela tiden - det kallas ägglossning :)

  • Anonym (…)
    Anonym (ÄL) skrev 2021-09-18 18:11:45 följande:

    Det där dagarna då de är rikliga, genomskinliga och gör att du är halkig/våt hela tiden - det kallas ägglossning :)


    Jo, det vet jag ;) Men dom är besvärande och förstör sexet lika mycket för det.
  • Anonym (f)

    Vid sex kan det väl bli väl mycket ibland, så känseln försämras. Och kan även störa mig på att flytningen förstör mina trosor på ganska kort tid om jag inte har trosskydd. 

  • Anonym (Sassa)

    Ursäkta men ni verkar inte veta vad ni klagar om. Kom tillbaka när ni är torra som en öken och behöver smörja på fukt efter varje toabesök eller kanske kan ha sex en dag i cykeln utan att vräka på glidmedel varanan minut. Visst förstår jag att det kan upplevas jobbigt att ständigt vara våt. Men har ni funderat över om hur det skulle kännas om det var tvärt om. Tänk munnen efter att ha gapat hos tandläkaren i 30 min. Fast i underlivet.. varje dag, varje timma. Ni är friska o sunda. Uppskatta det så länge det varar.

  • Anonym (f)
    Anonym (Sassa) skrev 2021-09-19 12:29:17 följande:

    Ursäkta men ni verkar inte veta vad ni klagar om. Kom tillbaka när ni är torra som en öken och behöver smörja på fukt efter varje toabesök eller kanske kan ha sex en dag i cykeln utan att vräka på glidmedel varanan minut. Visst förstår jag att det kan upplevas jobbigt att ständigt vara våt. Men har ni funderat över om hur det skulle kännas om det var tvärt om. Tänk munnen efter att ha gapat hos tandläkaren i 30 min. Fast i underlivet.. varje dag, varje timma. Ni är friska o sunda. Uppskatta det så länge det varar.


    Fast jag har det problemet med, utanför sex. Där blir det plötsligt för blött, så jag kanske ska vara tacksam, men slemhinnorna tar ändå skada även om jag är blöt tillfälligt.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Sassa) skrev 2021-09-19 12:29:17 följande:

    Ursäkta men ni verkar inte veta vad ni klagar om. Kom tillbaka när ni är torra som en öken och behöver smörja på fukt efter varje toabesök eller kanske kan ha sex en dag i cykeln utan att vräka på glidmedel varanan minut. Visst förstår jag att det kan upplevas jobbigt att ständigt vara våt. Men har ni funderat över om hur det skulle kännas om det var tvärt om. Tänk munnen efter att ha gapat hos tandläkaren i 30 min. Fast i underlivet.. varje dag, varje timma. Ni är friska o sunda. Uppskatta det så länge det varar.


    Vilken nedlåtande och uppblåst kommentar! Helt onödig i sammanhanget.
  • Anonym (Sassa)
    Anonym (Nej) skrev 2021-09-19 12:54:37 följande:

    Vilken nedlåtande och uppblåst kommentar! Helt onödig i sammanhanget.


    Tror du att alla som klagar har riktigt tänkt igenom att 1 det är naturligt o friskt att vara våt. 2- hur det skulle vara att vara helt torr? Det ger smärta och gör det svårt att leva i vardagen och absolut omöjligt att njuta av sex om det är riktigt illa. Visst har alla rätt till sin upplevelse men ibland så blir man lyckligare av att tänka på hur jävligt livet skulle vara om motsatsen gällde.
  • Anonym ((skämmis))

    Jag är vuxen och vet att det är naturligt med flytningar. Ändå skäms jag. Mitt ex brukade reta mig för vad han kallade "snigelspår" eller "mus chips" i trosorna. Det gjorde inte mitt komplex precis bättre. Jag använder trosskydd dagligen och duschar fiffi innan jag går å lägger mig för kvällen eller har sex med min nuvarande partner. Sitter jag och kissar och min partner kommer in, försöker jag gömma mina trosor. Kan inte heller känna mig bekväm med att ta av mig mina trosor inför honom då jag är rädd att han ska tycka att jag är äcklig som har flytningar i trosorna. Jag vet att det är fånigt och borde acceptera att det är helt NATURLIGT... men jag kommer inte över det faktum att jag känner mig äcklig. 

  • Anonym (…)
    Anonym ((skämmis)) skrev 2021-09-19 19:26:27 följande:

    Jag är vuxen och vet att det är naturligt med flytningar. Ändå skäms jag. Mitt ex brukade reta mig för vad han kallade "snigelspår" eller "mus chips" i trosorna. Det gjorde inte mitt komplex precis bättre. Jag använder trosskydd dagligen och duschar fiffi innan jag går å lägger mig för kvällen eller har sex med min nuvarande partner. Sitter jag och kissar och min partner kommer in, försöker jag gömma mina trosor. Kan inte heller känna mig bekväm med att ta av mig mina trosor inför honom då jag är rädd att han ska tycka att jag är äcklig som har flytningar i trosorna. Jag vet att det är fånigt och borde acceptera att det är helt NATURLIGT... men jag kommer inte över det faktum att jag känner mig äcklig. 


    Jag gör också som dig. Tvättar underlivet innan jag går och lägger mig och känner mig väldigt obekväm om vi har sex utan att jag tvättat mig. Jag använder mörka trosor så syns tydligt i dom. Låter honom inte ta av mig dom om jag inte bytt till nya precis innan.
  • LadyThunder

    Jag själv har inga problematiska flytningar men frågan har varit uppe i mitt kompisgäng så jag kan ju tipsa om vad det enades om! En kombination slim trosskydd + intimservetter och byte efter toalettbesök, varje om det behövs. Tillochmed mina gravida tjejkompisar tyckte detta var super och torkade inte ut varken slemhinnor eller hud. Och fläckar i mörka nytvättade underkläder är ett minne blott.


  • Anonym

    Har inte så mycket sådant. Aldrig flens heller (visst kan tjejer få det också?)

    Har funderat lite på det där, en del kartlägger ju sin cykel genom att analysera sekretet. Det hade aldrig gått för mig. Jag får ingen rå äggvita vid ÄL. Är allt som oftast torr.

    Har aldrig riktigt förstått det där med trosskydd. Det använder jag i slutet av mensen, eller istället för binda? (Har väldigt lite mens också...)

    Läste på flashback om en tjej som skrev att hon använde TAMPONG vid ÄL?! DET var ju extremt. Själv har jag som sagt inga skillnader i sekret eftersom jag knappt har sådant, men förstår ju att andra har andra mängder. Men tamponger absorberar ju jättemycket...

  • Anonym (Sunkfia)

    Vill ni höra något sunkigt? Jag fryser ofta på natten och lägger mig nära min sambo. nån gång i sömnen lägger jag upp benet på honom, under natten kan det gått igenom trosan och han har då kladd av mina flytningar på benet eller höften. Kan inte torka bort det heller för om jag skulle använda en vätad servett eller handduk hade han vaknat. Så jag lägger över en filt och hoppas han inte märker något. 

Svar på tråden Kvinnor, besväras ni av era flytningar?